'¿Qué le pasa a Milo?', un llibre per a identificar l’assetjament escolar

El 12,3% de l'alumnat a Espanya afirma que ha patit o coneix algun cas d'assetjament, segons l'última enquesta de la Fundació ANAR

Pàgines del llibre ‘¿Qué le pasa a Milo?' / À Punt NTC

Milo és un xiquet com qualsevol altre; li agrada llegir, anar a escola i és, en essència, feliç. Fins que un dia, al pati, un xiquet comença a fer-li la vida impossible. Milo comença a patir assetjament escolar.

D'esta situació, malauradament tan comuna en els nostres centres escolars, naix el llibre ¿Qué le pasa a Milo?. Un conte que, en mans de xiquets i xiquetes, esdevé una poderosa eina per a identificar l’assetjament i acudir als majors a demanar ajuda.

"En tots els col·legis hi ha assetjament i el més important és la prevenció", manifesta Paula Martínez, psicòloga infantil i autora de ¿Qué le pasa a Milo?. De fet, el 12,3% de l'alumnat a Espanya afirma que ha patit o coneix algun cas d'assetjament, segons l'última enquesta de la Fundació ANAR.

Per a Martínez, els llibres són una ferramenta molt poderosa per a obrir conversacions que els adults no saben com abordar. "A través dels llibres podem obrir eixes conversacions", afegix l'autora del llibre. Converses que, per a la xicalla, és més fàcil de digerir quan van acompanyades d’il·lustracions que contraresten un tema fosc amb molt de color. "Per al llibre he utilitzat colors molt vius per a contrarestar un poc la duresa de la temàtica", expressa la il·lustradora Pepa Sastre.

El llibre ve acompanyat d'una guia didàctica per a víctimes i també per als agressors. L’objectiu és abordar esta xacra que augmenta per l’impuls del ciberassetjament.

També et pot interessar

stats