La Filmoteca reuneix en un cicle mirades "dissidents" sobre la condició femenina

Les pel·lícules mostren una visió, allunyada del victimisme, que encoratja al canvi de paradigma per "una societat més igualitària i justa".

La Filmoteca de València presenta el cicle "Altres mirades: creadores i protagonistes en l'audiovisual contemporani"
La Filmoteca de València presenta el cicle "Altres mirades: creadores i protagonistes en l'audiovisual contemporani" / IVC

La Filmoteca de València presenta aquest dijous el cicle "Altres mirades: creadores i protagonistes en l'audiovisual contemporani", coincidint amb les celebracions del Dia Internacional de la Dona. Aquest cicle, comissariat per Montserrat Hormigos, mostra mirades "activistes, crítiques i dissidents" sobre la suposada condició femenina i llança llum sobre la problemàtica a la qual s'enfronten les dones en la seua construcció com a subjectes i ciutadanes, segons destaca l’Institut Valencià de Cultura.

L'objectiu és "evitar una visió monolítica i etnocèntrica" i per això s'han seleccionat pel·lícules de diferents procedències geogràfiques on les dones són creadores i protagonistes, així com diferents gèneres fílmics. Les pel·lícules mostren una visió, allunyada del sentimentalisme i el victimisme, que encoratja al canvi de paradigma per una societat més igualitària i justa", indiquen des de l'organització.

 

Aquest dijous 7 de març, a les 20:15 hores, Monstserrat Hormigos presentarà el cicle al públic de la Filmoteca, abans de la projecció d'Una chica vuelve a casa sola de noche (2014), en la qual la nord-americana Ana Lily Amirpour ofereix una història d'amors vampírics que transcorre a la ciutat iraniana de Bad City.

El cicle recull temes com els moviments feministes històrics en la producció suïssa El orden divino (2017), de Petra Biondina Volpe, o la deconstrucció de l'ideal maternal en el documental colombià Amazona (2016), de Clare Weiskopf.

També s'aborden els drets sexuals i el dret a la salut en els curtmetratges Bref (2013), de Christina Pitouli, i El Cairo 678 (2010), de Mohamed Diab, així com la construcció identitària de les dones migrants en Bar Bahar. Entre dos mundos (2016), de Maysaloun Hamoud.

També et pot interessar