El fort vent obliga a suspendre el primer dia del SanSan de Benicàssim
L'organització del festival trasllada a demà els caps de cartell de la sessió inaugural cancel·lada: Of Monsters and Men, Love of Lesbian i Juventude també tocaran este divendres
El vent que afecta la província de Castelló, en avís groc durant la jornada d'este dijous i amb previsió de ràfegues fortes, ha obligat a suspendre el primer dia dels concerts del festival SanSan, que estava previst per a esta vesprada al recinte de festivals de Benicàssim. Segons mesuraments d'Avamet, s'han registrat ratxes màximes de 92 km/h en una estació pròxima al recinte dels concerts.
En un comunicat que han emés per xarxes socials després d'una reunió extraordinària convocada a primera hora de la vesprada, l'organització ha confirmat que l'inci del festival no podria ser hui i que es retarda a demà divendres. "Lamentem profundament esta decisió, però garantir la seguretat del públic, artistes i treballadors del festival és la nostra prioritat absoluta", assenyalen els promotors.
En el comunicat, difós al voltant de les 16:30 hores, els responsables del SanSan expliquen que la decisió de cancel·lar s'ha pres seguint el criteri de les autoritats municipals competents en protecció civil i tenint en commpte les recomanacions de les forces i cossos de seguretat i els bombers. Per a esta primera jornada de concerts, que començava a les 18:00 hores, el plat fort era la banda islandesa Of Monsters and Men i també estaven previstes les actuacions de Love of Lesbian, Siloé, León Benavente, Califato 3/4 o Rufus T.Firefly.
Per a donar una alegria als fans decebuts per no poder vore estos artistes, l'organització tenia reservada una xicoteta sorpresa que ha desvelat cap a la nit: ha confirmat que alguns actuaran finalment este divendres, que a més avançarà l'horari d'obertura a les 16:30 hores. Així, Of Monsters and Men, Love of Lesbian i Juventude s'afegixen a la programació de la que serà realment la jornada inaugural del SanSan Festival del 2026. Els horaris en què tocaran i en quin escenari estan encara per concretar. "Serà un superdivendres!" ha assegurat el certamen.
En un missatge anterior, el festival ha assenyalat que posaven en marxa el procés de devolució d'entrades a les persones que tenien previst assistir només este dijous, que es farà "de manera automàtica". Quant als abonaments que cobrixen els tres dies del festival, apunten que més avant informaran sobre el procediment i terminis. Caldrà esperar a vore si una part de la compensació seria l'ampliació de cartell prevista per a divendres.
A partir de demà i fins dissabte, la previsió meteorològica és "molt favorable" per a poder donar el tir d'eixida als concerts amb normalitat, remarquen els promotors. El cartell tindrà artistes com Rigoberta Bandini, Guitarricadelafuente, Xoel López, La Casa Azul, Chiquita Movida, La M.O.D.A., Ultraligera, Barry B, Maria Arnal, Allizz, Ángel Stanich o Sanguijuelas del Guadiana, tot això amb una previsió diària pròxima als 15.000 assistents, segons els càlculs del festival.