Twitter entregarà a Biden els comptes oficials de la Casa Blanca al gener
El traspàs es completarà automàticament encara que Trump es negue a reconéixer la victòria demòcrata.
Twitter entregarà el pròxim 20 de gener els comptes oficials de la Casa Blanca al president electe dels Estats Units, Joe Biden, que assumirà el poder aquest dia.
La mesura afectarà el compte oficial del president dels Estats Units, @Potus, que l'actual mandatari, Donald Trump, no fa servir sovint perquè prefereix tuitar des del seu usuari personal, @realDonaldTrump.
També es transferiran a l'equip de Biden altres comptes oficials, com el del vicepresident, @VP, que Mike Pence sí que empra sovint i que passarà a les mans de la senadora Kamala Harris; i la de la primera dama, @Flotus, que deixarà de pertànyer a Melania Trump i serà utilitzat per Jill Biden.
El traspàs, que també inclou els comptes oficials @whitehouse i la de la portaveu de la Casa Blanca, @PressSec, es completarà automàticament fins i tot si Trump es nega a reconéixer la victòria de Biden.
El compte oficial del president estatunidenc -@Potus- té vora 33 milions de seguidors. Quan Biden prenga possessió del seu càrrec, els missatges emesos sota la presidència de Trump s'esborraran d'allí i passaran a formar part de l'Administració Nacional d'Arxius i Documents.
Es tracta del mateix procés que es va completar el 2017, quan l'expresident Barack Obama va abandonar el poder: els tuits que havia emés des del compte @Potus van passar a formar part d'un altre compte separat anomenat @Potus44, en referència al fet que ell va ser el 44é mandatari de la història dels EUA.
Aquesta mesura no afectarà directament el compte personal de Trump, que actualment està protegit sota la política de "líders mundials" de Twitter. Això permet que aquells tuits que trenquen les normes continuen accessibles en la xarxa social, tot i que amb etiquetes que advertisquen sobre possibles problemes en el seu contingut.
Més llegit
-
Emergències activa un avís especial per pluges intenses i tempestes a la província de València
-
El PSOE investiga dos denúncies per assetjament sexual i laboral contra el número dos a la província de València
-
La secretària de Mazón entrega els informes en què l'expresident es va basar per a dir que la dana se n'anava a Conca
-
Reobrin la circulació a l’AP-7 a Castelló de la Plana, però continuen les retencions
-
Episodi de pluges a la vista
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa