Vora 200 ajuntaments sol·liciten ajuda al Consell per a repartir aliments o desinfectar instal·lacions
S'han repartit 60.000 mascaretes quirúrgiques i 30.000 guants en 75 localitats que ho havien demanat.
Un total de 196 municipis han presentat sol·licituds perquè el Consell, a través de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, els done suport logístic per a repartir aliments, medicines, desinfectar instal·lacions i carrers i oferir atenció psicològica mentre duren les mesures especials que estableix el decret de l'estat d'alarma.
Dissabte passat, la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública va aprovar un pla de suport i coordinació municipal en col·laboració amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, les tres diputacions provincials i la Creu Roja.
Una setmana després, més d'un terç dels ajuntaments valencians han sol·licitat algun tipus d'assistència de les cinc que hi ha tipificades en el protocol d'actuació, i per a la qual cosa la Generalitat, si arriba el cas, podrà mobilitzar un màxim de 10.000 efectius.
Pel que fa al tipus d'ajuda, de les 196 sol·licituds, 142 demanen material sanitari i de neteja, com ara guants, mascaretes, granotes i lleixiu; 40 més sol·liciten tasques de desinfecció d'instal·lacions essencials i carrers, i les altres 14 són per al transport d’aliments.
Més llegit
-
Avís groc per temperatures altes, vent i granissades en bona part de la Comunitat Valenciana
-
Mor un home en un accident de moto a la CV-798, a Castalla
-
Feijóo, en la clausura del Congrés Nacional del PP: "Només hi ha dos opcions, o Sánchez o jo"
-
Un ferit greu per cremades després d'una explosió en una xurreria d'Albacete
-
Musk funda un partit polític per a "retornar la llibertat" als Estats Units
-
Mig miler de veïns de la Vall d’Uixó patixen talls de llum en plena onada de calor