Una vintena d'interns de Fontcalent, aïllats després d'un positiu
Acaip denuncia que a les presons els reclusos no porten mascareta, tot i estar-hi obligats.
Vint-i-tres interns del Centre d'Inserció Social (CIS) de Fontcalent, a l'Alacantí, estan en quarantena després que un reclús haja donat positiu per Covid-19 quan anava a tornar al centre després de passar el cap de setmana a casa. S'ha activat el protocol i no s’hi pot entrar ni eixir.
El reclús, que com la resta dels interns del centre compleix condemna en tercer grau o semillibertat, va acudir dilluns a l'hospital en tindre símptomes compatibles amb el coronavirus, on li van fer la prova PCR, que ha detectat la presència del virus.
Una vegada que el centre penitenciari ha tingut coneixement dels resultats de la prova, ha aïllat els 23 interns i ha demanat als quinze que encara no havien tornat al centre que no ho facen i que romanguen a casa sense eixir-ne. Una funcionària que també va tindre contacte amb el contagiat ha demanat sotmetre's a la prova, que també els la faran als 23 interns aïllats.
Polèmica amb les mascaretes
El funcionariat de presons recorda que no s'estan complint les obligacions imposades per les autoritats sanitàries de portar mascareta en totes les situacions. El sindicat de l'Agrupació dels Cossos de l'Administració d'Institucions Penitenciàries (Acaip) a Alacant, Joaquín Miguel Leiva, ha explicat a la ràdio d'À Punt Mèdia que “els interns no la porten i als treballadors els en proporcionen una de quirúrgica per a tot el dia”.
Més llegit
-
Els viticultors de cava de Requena denuncien les males pràctiques dels grans cellers
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
Nervis i molta il·lusió en les primeres oposicions a mestre que se celebren al setembre
-
De 75 cèntims a 10 euros: la gilda es posa de moda i el preu es dispara
-
Menopausa: com podem distingir entre una necessitat de salut i un reclam comercial?
-
La comunitat educativa torna al carrer per a reclamar millores en l’educació pública