Una empresa valenciana distribuirà un test ràpid de saliva que detecta el coronavirus en menys de quinze minuts
Safadifarma assegura que aquest test d'antígens pot minimitzar els contagis entre personal sanitari i pacients.
L'empresa valenciana Safadifarma distribuirà des dels seus magatzems de Quart de Poblet un nou test ràpid d'antígens a partir de mostres de saliva que ofereix resultats en menys de quinze minuts, amb un 98,1% de precisió i per menys de cinc euros.
Aquest producte in vitro, més econòmic que una prova PCR, es comercialitzarà per a ús de professionals sanitaris, hospitals, residències de majors i centres públics i privats d'atenció mèdica. Els tests, però, podrien fer-se servir "de manera massiva" per a l'ús de la població general o ser dispensats en farmàcies si la legislació espanyola ho permet en el futur, assegura l'empresa.
La prova, certificada per la Unió Europea, inclou un recipient per a la mostra, un escovilló per a obtindre la saliva, un tub amb els reactius necessaris i un dispositiu en forma de casset que analitza en un quart d'hora la possible presència de proteïnes de la Covid-19.
Safadifarma considera que aquest test d'antígens pot minimitzar els contagis entre personal sanitari i pacients si substitueix l'extracció nasofaríngia per un sistema menys invasiu i més senzill.
Més llegit
-
Temporal de mar, pluja i neu la primera setmana del 2026
-
Nit de Cap d'Any freda i amb possibles plugims al litoral per a acomiadar 2025
-
L'avi dels menors desapareguts a Indonèsia: "Hi ha poca probabilitat de trobar-los vius"
-
Puja un 14% l'administració de vacunes contra la grip en comparació amb l'any anterior
-
Veïns del detingut per l'incendi de Crevillent en què ha mort una dona: "Va amenaçar de cremar-nos a tots"
-
Ferran Cano i Carmen Alcayde estrenen ‘La vesprada amb tu’ en À Punt