Sánchez anuncia que a partir del 2 de maig es podrà eixir a fer esport i passejar
Aquesta mesura de suavització de l'estat d'alarma depén de la continuïtat a la baixa de les xifres de la pandèmia.
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, en compareixença al Palau de la Moncloa, ha anunciat que, si les dades continuen la tendència descendent dels últims dies, a partir del dissabte 2 de maig es permetran les eixides per a fer esport de forma individual i passejades amb les persones amb qui compartim habitatge.
Així i tot ha recalcat la necessitat de continuar mantenint les mesures de seguretat i higiene i no menysvalorar la virulència del virus. "Ens ha costat molt de sacrifici arribar fins ací, per a posar-ho tot en risc per un excés de precipitació".
Una desescalada gradual, asimètrica i coordinada
Sánchez ha volgut respondre a la pregunta que tots ens fem, com serà la desescalada, i ha dit que serà gradual, asimètrica per territoris i coordinada, amb una mateixa regla que regirà per a tots els territoris.
“No recuperarem tota l’activitat de sobte, sinó per etapes”, ha dit Sánchez, que ha aclarit que sectors com el turisme, l’agricultura, les activitats religioses, d’oci o de restauració, es recuperaran totes de manera gradual i en condicions diferents.
La desescalada també serà asimètrica i diferenciada en funció dels territoris, “perquè la pandèmia no ha colpejat igual totes les zones del país” ha destacat el president del govern central.
Un quadre de comandament únic
El procés de transició serà coordinat i es regirà per les mateixes regles. Per això, Sánchez ha anunciat la creació d’un quadre de comandament únic que establirà uns marcadors, accessibles per a tots i totes, que establiran els criteris objectius en què es basaran les decisions que s’aplicaran als diferents territoris.
“No avançarem a la mateixa velocitat, però sí amb les mateixes regles”, ha insistit el president del govern espanyol.
Sánchez ha reiterat que encara som vulnerables i cal evitar les temptacions d'anar massa de pressa en aquest procés de desconfinament i mantindre-hi la màxima prudència. “Som interdependents i precipitar-se o caure podria suposar arrossegar altres”, ha advertit el cap de l’executiu.
Fons europeu per a la reconstrucció
Pedro Sánchez ha anunciat que Europa està negociant un gran fons per a la reconstrucció de qual Espanya necessitarà 1,5 bilions d’euros. A més, ha assegurat que després de sis setmanes de confinament l'augment de contagis diaris s'ha reduït a l'1,5%.
Més llegit
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
-
Els senyals de trànsit s'adapten als nous temps
-
Moren tres banyistes a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Detingut un professor per fer-se passar per un menor en xarxes i demanar fotos sexuals a una xiqueta
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La lluita del Club Sirenas de Catarroja
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
27.06.2025 | “Gran Pantalla”: cinema de neumàtics i gasolina