Directes
Ara en la televisió
LES NOTÍCIES DEL MATÍ
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

Queixes dels usuaris per aglomeracions en Metrovalència en hora punta

L’empresa indica que totes les línies funcionen al cent per cent i que en cap moment s’ha detectat una infecció a les instal·lacions

Imatges de les aglomeracions dins d'un vagó de Metrovalència publicat per una usuària / @fandomskru

Amb la fi de les vacances i l’inici del curs universitari, les xarxes s’han omplit de queixes d’usuaris i usuàries de Metrovalència que denuncien aglomeracions als vagons i manca de mesures de seguretat anti-Covid-19. La major part provenen de l'estudiantat, que lamenta que els vagons vagen plens en plena pandèmia.

També es queixen que la freqüència d’algunes línies és escassa per a assumir la quantitat de gent que hi viatja a les hores punta. 

Algunes usuàries, fins i tot, han publicat imatges on es pot veure que els trens van tan plens que és impossible mantindre la distància de seguretat.

Línies al cent per cent i mesures de seguretat

Metrovalència assenyala a través d’un comunicat que totes les seues línies tornen a operar al cent per cent de la capacitat i del que permet la xarxa. A més, assegura que l’aire a l’interior dels vagons es renova per complet cada menys de tres minuts, per la qual cosa qualsevol element que estiguera en l’ambient, el captaria el sistema i l'expulsaria en un període de temps molt breu. 

D’altra banda, afirmen que des de l’inici de la pandèmia s’ha reforçat la neteja i desinfecció en totes les instal·lacions i que l’ús de la mascareta és obligatori tant a l’interior dels vagons com a les estacions i andanes.

Per últim, assenyalen que s’han fet tres estudis científics, juntament amb el CSIC, en diferents moments de la pandèmia -l’últim el passat mes de juny- i que tots han assenyalat sempre l’absència de mostres infeccioses en trens i estacions. 

També et pot interessar

Veure totes les activitats