Es prohibeix ocupar més d’un quart de les places en el transport públic per carretera
La Conselleria de Mobilitat ha publicat l’orde amb les mesures a prendre davant de la tornada a l’activitat en sectors no essencials.
La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha publicat la resolució amb les mesures a prendre en els serveis de transport públic regular de viatgers per carretera davant de la tornada a l’activitat en sectors no essencials. Entre aquestes, destaca la prohibició d’ocupar més d’un quart de les places disponibles en cada un dels vehicles. A més, tampoc es podrà ocupar més d’un seient de la mateixa fila, ni més d’un ocupant en les files de seients enfrontats, per a procurar la màxima separació possible entre els passatgers i evitar aglomeracions.
Així mateix, els viatgers hauran d’accedir al vehicle per la porta de darrere, llevat que el conductor estiga protegit per una mampara, i només podrà fer-se el pagament en efectiu en el cas que no es disposara d’altres mètodes de pagament alternatiu.
L’orde també estableix el percentatge de reducció de serveis sobre l’oferta de transports davant la crisi del coronavirus. Així, els operadors del transport regular per carretera de titularitat de la Generalitat podran reduir-la, com a màxim, als següents límits: en els serveis interprovincials i provincials, fins a un 75% tant en dies laborables com festius, i en els metropolitans, fins al 30% en els intervals d’hora punta i fins al 75% en la resta d’hores i festius.
La reducció d’oferta no podrà afectar mai línies de transport que comuniquen amb hospitals ni podrà suposar en cap cas la supressió total de cap servei, havent-se de mantindre un mínim d’un viatge d’anada i una altre de tornada, segons els actuals calendaris de servei.
Finalment, els operadors de transport públic de viatgers queden obligats a fer una neteja diària dels vehicles de transport.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
El temporal descarrega més de 120 litres en punts de la Safor i la Marina Alta
-
Interior confirma com un crim masclista l'incendi de Burgos en què han mort tres dones
-
Trump acusa Espanya de no cooperar en la guerra contra l’Iran i torna a amenaçar de tallar el comerç
-
Project B aterra a Espanya amb el Roig Arena com a seu