Oltra avisa que hi haurà sancions per a les residències que deixaren entrar persones alienes per a vacunar-se
La vicepresidenta precisa que serà Sanitat qui haurà de determinar si s'administraren la primera dosi irregularment.
La vicepresidenta i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha apuntat que la responsabilitat que entre "gent indeguda" a les residències de majors per a vacunar-se és de les direccions d'aquests centres, i ha alertat que això podrà suposar una sanció "per deixar entrar una persona que no ha d'entrar". Així ho ha indicat en atenció als mitjans de comunicació aquest dimecres, on ha explicat que la inspecció està treballant sobre aquesta qüestió i que s'està obrint una investigació per a cada cas.
"Òbviament, tractarem de la mateixa manera tots els casos on s'haja entrat indegudament en una residència", ha indicat Oltra. Tot això, matisa que el departament que encapçala "no valorarà si s'han vacunat o no", ja que això correspon a Sanitat Universal. "El que sí que forma part de la labor de la Conselleria és fer complir la normativa sobre entrada i eixida de residències", ha precisat.
La vicepresidenta insisteix que els centres de majors "són un fort" on "no pot entrar ningú llevat que siguen treballadors o visitants familiars amb cita prèvia i organització, amb mesures de seguretat", ja que "són un lloc molt vulnerable amb molta letalitat" en el qual hi ha hagut "molt de dolor i moltes pèrdues".
En les últimes setmanes ha eixit a la llum que diverses persones han rebut la primera dosi al marge del protocol, ja que no pertanyen a cap dels grups prioritaris de la primera fase de vacunació. Alguns són polítics que ocupen càrrecs públics en administracions locals de la Comunitat Valenciana, alcaldes i regidors del PP i el PSPV. La Conselleria de Sanitat, de fet, investiga més d'un centenar de vacunacions irregulars.
Més llegit
-
El migrant apallissat a Tavernes de la Valldigna evoluciona favorablement després que l’hagen operat de la mandíbula
-
MAPA | Els tres municipis amb la cistella de la compra més barata d'Espanya són valencians
-
Les víctimes de la dana es concentren per primera vegada a Alacant per a exigir que Mazón entregue l’acta de diputat
-
València ja ha escollit les 26 candidates a fallera major de València del 2027
-
L'Ajuntament de Madrid rebutja l'oferta d'Urbagestión perquè "no complix els requisits del programa ReViVa"
-
Un avió aterra d'emergència a Manises i provoca el desviament de cinc vols a l'aeroport d'Alacant-Elx
Més vist
-
Gala d'elecció de les corts d'honor de les Falles del 2027
-
FOTOGALERIA: Elles són les tretze candidates a fallera major del 2027
-
FOTOGALERIA: Estes són les xiquetes que aspiren a convertir-se en fallera major infantil de València
-
Terra de festes | Jacarilla, La Vilavella i Vallanca
-
26.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
26.09.2026 | Informatiu migdia