El Ministeri de Sanitat i les autonomies acorden crear un registre estatal de vacunació
Es reprendrà l’estudi de seroprevalença en tres onades: octubre d’enguany i febrer i juny de 2021.
El Ministeri de Sanitat ha acordat amb les comunitats autònomes posar en marxa una estratègia de vacunació comuna, que elaboraran de forma conjunta a partir de criteris científics. A més, el govern espanyol crearà un registre estatal de vacunació per a fer front a la Covid-19, amb informació que li proporcionaran les autonomies. Però, en aquest acord, les comunitats autònomes es comprometen a disposar de tots els materials, equipaments i recursos necessaris per a administrar les dosis que els proporcione l’Estat.
Es tracta d’una decisió acordada en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (Cisns), on s’ha establit un nou paquet de mesures de coordinació entre les diferents administracions per a fer front a la pandèmia del coronavirus.
D’altra banda, el Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes han acordat que realitzaran tres noves onades de l’estudi de seroprevalença a l’octubre d’enguany i al febrer i juny de 2021. La primera fase va concloure una immunitat del 5% de la ciutadania espanyola i del 2,5% de la població valenciana. Amb els següents estudis, el govern espanyol vol conéixer com evoluciona la pandèmia al territori espanyol.
A més, s’ha decidit que els cribatges de la població asimptomàtica es realitzaran sota els criteris dels serveis de salut de les autonomies. D’aquesta manera, tota aquella informació que siga d’interés es compartirà amb el Cisns per ampliar els coneixements tècnics.
Coordinació amb els municipis
D’altra banda, el govern espanyol ha destacat la importància de coordinar-se amb les entitats locals i els municipis a l’hora d’implementar noves mesures per a lluitar contra l’avanç del coronavirus. Així, es continuarà reunint amb la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i les conselleries de Sanitat hauran de comunicar als ajuntaments l’evolució de la pandèmia i coordinar les possibles mesures de control.
Més llegit
-
Mor de forma sobtada a l'Oceanogràfic una de les belugues rescatades del Canadà
-
Un veí de Ceuta, apunyalat presumptament per quatre migrants en un intent de robatori
-
Una xiqueta de 5 anys, intoxicada de gravetat després de prendre un suc en un local de Xàbia
-
Detenen el jove acusat de matar el padrastre amb un pes de gimnàs a València
-
MAPA | Consulta el preu de la gasolina en la teua localitat a la Comunitat Valenciana
-
Roben a Alacant un tràiler amb roba de Zara valorada en un milió d’euros fent-se passar per policies