L’OMS lamenta la decisió de Trump de suspendre el fons dels Estats Units
El director general assenyala que la Covid-19 nos distingeix entre països pobres i rics.
El director general de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha lamentat aquest dimecres la decisió del president estatunidenc, Donald Trump, de suspendre el finançament dels Estats Units a l’agència de l’ONU. Ha aprofitat per a fer visible la tasca que aquesta desplega a nivell mundial.
En roda de premsa, Tedros ha assegurat que l’OMS continua treballant amb el mateix “credo” amb el qual va ser fundada pels líders mundials per a defensar el dret a la salut, i per això lamenten “la decisió del president estatunidenc de suspendre el finançament de l’OMS”.
“Els Estats Units ha sigut un amic generós de l’OMS des de fa temps i esperem que continue sent-ho”, ha afegit, recordant que l’organització no sols treballa en la lluita contra el coronavirus, sinó que també ho fa per a combatre “la poliomelitis, la pallola, la malària, l’Ebola, el VIH, la tuberculosi, la desnutrició, el càncer, la diabetis” i molts altres mals.
El màxim responsable de l’OMS ha recordat que “el Covid-19 no distingeix entre països rics i pobres, grans i xicotets” i tampoc ho fa l’agència de l’ONU. “Aquest és un moment perquè tots nosaltres ens mantinguem units en el nostre lluita comuna contra una amenaça comuna”. “Quan estem dividits, el coronavirus aprofita les bretxes entre nosaltres”, ha previngut.
Més llegit
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Daimús, Xeraco, Tavernes de la Valldigna i Orihuela, pendents de les analítiques de l'aigua després del tancament de les seues platges
-
Vols cancel·lats i endarrerits als aeroports de València i Alacant per la vaga de controladors de França
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
El PSPV veu en el CIS la prova del rebuig a Mazón i el PP remarca que el president és el líder més valorat
-
Un tècnic de telecomunicacions constata que a les 18:09 hores va avisar que s'enviaria el missatge ES-Alert