Cada hospital tindrà un comité quirúrgic per a guiar la desescalada
Sanitat asegura que es potenciarà la cirurgia major ambulatòria i es revisaran les llistes d'espera per a marcar prioritats.
Els hospitals valencians han afrontat des del març una situació excepcional per la crisi de la Covid-19. Ara han de combinar mantindre l'alerta amb la reactivació de l'activitat prèvia a la pandèmia. La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha explicat hui, en resposta a la diputada de Ciutadans Yaneth Giraldo, que cada hospital tindrà un comité quirúrgic per a guiar la desescalada.
Barceló ha comentat que s'ha acordat amb gerències i professionals tres línies d'actuació: una és l'establiment de protocols per a garantir la seguretat dels pacients i professionals; una segona, que es traduirà en la reorganització de totes les àrees d'activitat assistencial; i la tercera, que serà revisar les llistes d'espera segons el tipus de prioritat. Barceló també ha ampliat que es potenciarà la cirurgia major ambulatòria i es reactiva el pla de xoc amb la revisió de la situació de cada pacient per a valorar-ne la derivació en funció de la prioritat de cada patologia i els dies d'espera.
Una de les primeres conseqüències de la pandèmia va ser ajornar el passat 13 març les activitats quirúrgiques programades, per recomanació del Ministeri, per a poder deixar llits de crítics i d'urgències als malalts de la Covid-19, ha recordat la consellera. Malgrat això, ha recalcat que s'han mantingut totes les operacions urgents, “les no demorables i les oncològiques”.
Més llegit
-
À Punt oferix a la jutgessa els bruts de càmera de la dana i els entregarà quan els requerisquen
-
Pedro Sánchez anuncia una llei per a baixar ràtios i hores lectives del professorat
-
Quatre dies més de calor
-
La Cambra de València alerta que calen 133.000 vivendes noves fins al 2030 a la província
-
La Comunitat Valenciana registra 429 morts per calor des de juny, un 60% més que l’any passat
-
La defensa del nebot de Blasco demana la nul·litat del juí pel desviament de fons de l'Hospital General de València