La Generalitat assumeix els recursos socials d’entitats privades i altres administracions
El Consell difondrà informació perquè la ciutadania estiga informada de les situacions de risc, així com de les mesures de prevenció que cal prendre.
El ple del Consell ha aprovat una resolució que acorda mesures extraordinàries de gestió de serveis socials amb l’objectiu de posar a disposició de la Generalitat els mitjans i recursos socials o sociosanitaris d’altres administracions públiques i entitats privades, en funció de les necessitats que sorgisquen amb motiu de l’expansió del Covid-19.
La resolució té en compte que els serveis socials valencians han d’atendre una població considerada d’alt risc en cas de contagi del coronavirus, la qual cosa fa indispensable mobilitzar recursos materials i humans per a previndre i combatre la malaltia, i protegir les persones més vulnerables.
Així, la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives podrà disposar dels mitjans i recursos dels serveis socials o sociosanitaris, així com del personal dependent d’aquests serveis, i també podran adoptar-se mesures de mobilitat geogràfica en el conjunt de la Comunitat Valenciana.
Campanya informativa
El ple del Consell també ha aprovat una campanya informativa, dotada amb 300.000 euros, per a dur a terme accions d’informació i difusió que garantisquen que la ciutadania està informada de les situacions de risc, així com de les mesures de prevenció que s’han de prendre per a evitar que el virus es continue estenent.
Control financer de l'activitat dels òrgans de l'administració de la Generalitat
D’altra banda, el ple del Consell ha acordat que tota l'activitat dels òrgans de l'administració de la Generalitat i els seus organismes autònoms quede subjecta a control financer permanent.
El control financer permanent començarà a aplicar-se des de l'endemà al de l'adopció del present acord i durant la vigència de l'estat d'alarma declarat per reial decret 463/2020, de 14 de març, i la seua possible pròrroga.
El Consell ha aprovat aquest acord prèvia sol·licitud de la Intervenció General de la Generalitat, que serà l'encarregada de dictar les instruccions oportunes per a la realització del control financer.
Més llegit
-
El migrant apallissat a Tavernes de la Valldigna evoluciona favorablement després que l’hagen operat de la mandíbula
-
Comença la campanya de vacunació coincidint amb l'augment de contagis dels virus respiratoris
-
MAPA | Els tres municipis amb la cistella de la compra més barata d'Espanya són valencians
-
El València Basket conquista la quarta Supercopa d'Espanya
-
Les víctimes de la dana es concentren per primera vegada a Alacant per a exigir que Mazón entregue l’acta de diputat
-
El Sindicat de Llogateres convoca una concentració a la plaça de l’Ajuntament de València en defensa del dret a l’habitatge
Més vist
-
Gala d'elecció de les corts d'honor de les Falles del 2027
-
27.09.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
27.09.2026 | La plaça
-
FOTOGALERIA: Estes són les xiquetes que aspiren a convertir-se en fallera major infantil de València
-
FOTOGALERIA: Elles són les tretze candidates a fallera major del 2027
-
26.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge