Familiars de la residència del brot de Covid del Puig demanen informació
Alguns afectats reclamen poder parlar amb els pares i mares que tenen ingressats en el centre, on a principi d’octubre es detectaren 138 casos.
La residència de l’empresa Savia al Puig de Santa Maria, a l’Horta Nord, va ser intervinguda a principi de mes per la conselleria de Salut Universal a causa d’un brot que va afectar 138 persones, la major part residents. Alguns dels familiars dels residents asseguren que no reben informació adequada sobre l’estat dels seus parents i reclamen poder parlant amb ells. En declaracions en À Punt NTC, Isabel Sánchez, que té son pare ingressat, assegura que no ha pogut comunicar-se amb ell des del 2 d’octubre, quan li explicaren que estava afectat per la Covid-19. Isabel assegura que quan telefona al centre “li donen excuses” sense passar-li la comunicació a ell. Esta dona ha presentat dos reclamacions en la Generalitat denunciant la falta de comunicació d’este centre, i es mostra angoixada per desconéixer la situació del seu progenitor.
De la mateixa manera, Dolores Rodríguez demana poder traslladar sa mare a un altra residència. La familiar assegura que reben informació amb comptagotes sobre l’estat de sa mare per part del centre. No obstant això, explica que li han donat l’alta de l’hospital on estava ingressada, a Sagunt, i ha hagut de tornar a la residència del Puig.
L’empresa propietària del centre assegura que informa als familiars directes del residents d’acord amb el protocol de la COVID-19, i que ha reforçat el personal per cobrir les necessitats dels pacients i de la transmissió d’informació. La Conselleria de Sanitat Universal manté en fase d’estudi si prolonga o no la intervenció d’esta residència, situada en el terme del Puig de Santa Maria.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
Daimús, Xeraco, Tavernes de la Valldigna i Orihuela, pendents de les analítiques de l'aigua després del tancament de les seues platges
-
Vols cancel·lats i retardats als aeroports de València i Alacant per la vaga de controladors de França
-
Les farmàcies tancaran un dia en juliol per l'impagament de maig per part de l'administració
-
Un tècnic de telecomunicacions constata que a les 18:09 hores va avisar que s'enviaria el missatge ES-Alert
-
El PSPV veu en el CIS la prova del rebuig a Mazón i el PP remarca que el president és el líder més valorat