Els Estats Units donen suport a l’efectivitat de la vacuna d’una sola injecció de Johnson & Johnson
L'autorització per a incorporar-la a la campanya de vacunació es decidirà el divendres.
L’Agència d’Aliments i Medicaments (FDA, sigles en anglés) dels Estats Units ha confirmat aquest dimecres les dades d’efectivitat i seguretat de la vacuna contra la Covid-19 de la companyia Johnson & Johnson (J&J). Aquesta vacuna requereix una sola injecció, motiu pel qual l'autorització per incorporar-la a la campanya de vacunació podria ser imminent. La decisió es prendrà aquest divendres.
A començament de febrer, Johnson & Johnson ja va assegurar que les dades d’assajos clínics indicaven que la seua vacuna té una efectivitat general a l’hora d’immunitzar contra la malaltia del 66%; un 72% en les proves realitzades als Estats Units; un 66% a Sud-amèrica i un 64% a Sud-àfrica, on, a més, s’ha escampat una variant més resistent. Els assajos també han demostrat que la vacuna prevé el 86% dels casos greus als Estats Units i el 82% a Sud-amèrica.
El fet que aquesta vacuna estiga dissenyada per a administrar-se en una sola injecció, al contrari que les de Pfizer i Moderna, que en requereixen dues, la converteix en una de les més esperades. A més, la vacuna de Johnson & Johnson pot emmagatzemar-se en neveres comunes durant almenys tres mesos, i no com les de Pfizer i Moderna, que requereixen temperatures més extremes, però, això sí, també tenen un percentatge d’eficàcia major, de fins al 95%.
Més llegit
-
RTVE informa que la decisió del consell d'administració no impedix la celebració del Benidorm Fest
-
El taulell s'estabilitza i creix un 1,3% en vendes i un 3,5% en producció i ocupació en el primer semestre
-
Desenvolupen un biosensor per a detectar virus en l'aire “de manera ràpida, senzilla i econòmica”
-
Quan pot fallar el fre de mà
-
Netegen el fons marí de Calp de xarxes velles i residus de pesca
-
À Punt oferix a la jutgessa els bruts de càmera de la dana i els entregarà quan els requerisquen
Més vist
Més escoltat
-
17.09.25 | Amunt i avall | Segona Part
-
17.09.2025 | Cadena de valor T8 | L'ocupació a Espanya
-
16.09.2025 | Alberto Baño i Pilu Fontan presenten la comèdia ‘Canviarem bolquers segons el BOE’
-
17.09.2025 | Les notícies del matí
-
17.09.2025 | “Memòries i patrimonis personals” un projecte per recuperar béns afectats per la DANA
-
17.09.2025 | Esports À Punt