Consum proposa a les comunitats impulsar l'arbitratge per a fer front a una “onada de reclamacions”
El ministre Garzón ha mantingut una reunió telemàtica amb els governs autonòmics per a reforçar la coordinació entre autoritats.
El Ministeri de Consum ha realitzat una avaluació conjunta amb les comunitats autònomes de les mesures de protecció a consumidors posades en marxa durant l'estat d'alarma.
A més, el ministre Garzón ha proposat una estratègia de treball que servisca per a planificar i anticipar-se a les milions de potencials reclamacions que el ministeri estima que pot haver-hi en les pròximes setmanes. L'objectiu és que es mantinguen les garanties de protecció de consumidors i usuaris en la fase de desescalada.
El pla de treball conjunt de les autoritats de Consum busca potenciar el sistema arbitral per a la resolució de conflictes i reforçar inspeccions i sancions davant els possibles fraus i abusos.
El sistema arbitral de Consum és un mecanisme pel qual les administracions públiques posen a la disposició dels consumidors i usuaris una via administrativa per a resoldre els conflictes i reclamacions que sorgeixen entre clients i empreses.
El ministeri ha demanat a les autonomies que impulsen i reforcen els recursos destinats a les juntes arbitrals de Consum. Aquest sistema és, segons Garzón, “una via accessible, gratuïta i garantista per als consumidors”.
Més llegit
-
Segona vaga de l’ensenyament valencià no universitari en els últims dos anys
-
La secretària de Mazón entrega els informes en què l'expresident es va basar per a dir que la dana se n'anava a Conca
-
Controlen l’incendi en una nau de reciclatge a Alzira que va obligar a desallotjar cases properes
-
El PSOE investiga dos denúncies per assetjament sexual i laboral contra el número dos a la província de València
-
Emergències activa un avís especial per pluges intenses i tempestes a la província de València
-
Hospitalitzat un ciutadà britànic després de rebre "diversos tirs" a Orihuela Costa