Alemanya, Itàlia, França i els Països Baixos signen un acord per a la compra d'una vacuna contra la Covid-19
Es tracta d'un contracte per a l'adquisició de 400 milions de vacunes que estaran preparades a finals d'any.
Alemanya, Itàlia, França i els Països Baixos han signat un contracte amb la companyia AstraZeneca per al subministrament de 400 milions de dosis de vacunes que aniran destinades a tota la població europea. Aquesta és la vacuna que està desenvolupant la Universitat d'Oxford i que podria estar preparada a finals d'any. Les investigacions de la vacuna involucren 5.000 persones voluntàries sanes al Regne Unit, ja seleccionades, i altres tants al Brasil.
La Comissió Europea, que també ha iniciat els primers contactes amb desenvolupadores de vacunes, ha explicat que la seua labor no entra en conflicte amb l'aliança d'aquests quatre països. Per la seua banda, Alemanya, Itàlia, França i els Països Baixos han anunciat que els països de la Unió Europea podran adherir-se al contracte i la vacuna es distribuirà de manera proporcional a la seua població.
A més, els països de la Unió Europea s’han mostrat favorables al fet que la Comissió Europea dissenye un sistema per a l’adquisició centralitzada de vacunes contra la Covid-19 i que, una vegada disponibles, es distribuïsquen en funció dels estats membres. De fet, aquest dissabte, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, mostrava el seu suport a l’acord de compra anticipada de vacunes contra la Covid-19.
Més de 425.000 morts per coronavirus
La Covid-19 ha ocasionat la mort de 425.000 persones a tot el món, segons dades de la Universitat Johns Hopkins, als Estats Units. Per la seua banda, el total de contagis arriba a vora 7.630.000.
El país més afectat és els Estats Units, amb vora 115.000 morts i dos milions de casos de contagi. A Itàlia s'han registrat més de 34.000 defuncions des que va començar la pandèmia.
Més llegit
-
Un passatger espanyol de l'Hondius dona positiu provisional per hantavirus al Gómez Ulla
-
Educació torna a emplaçar els sindicats a la taula de negociació "sense soroll de fons"
-
Educació xifra en un 50,12% el seguiment de la primera jornada de vaga indefinida en l'ensenyament, que els sindicats eleven al 90%
-
La quarantena dels passatgers espanyols de l’Hondius es comptarà a partir del 6 de maig
-
Pérez Llorca assegura que respecta la vaga, però que pensa en l’alumnat que “es juga” la PAU
-
La segona PCR d’hantavirus de la dona ingressada a Alacant també dona negatiu
Més vist
Més escoltat
-
11.05.2026 | 90 minuts
-
11.05.2026 | Esports À Punt
-
10.05.2026 | Punt a punt | Segona Part
-
11.05.2026 | Amunt i avall | Sisena Part
-
11.05.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
11.05.2026 | "El més viral", amb Fran Sevilla | Sandra Monfort estrena 'Terra de Guapes', un homenatge a la cultura popular valenciana