Xàtiva posa a la venda palauets històrics: entrem en una casa senyorial del segle XVI
El centre històric de la capital de la Costera concentra cada vegada més immobles d’alt valor patrimonial en venda; l’antiga casa dels Quadrado ix al mercat per 600.000 euros
La venda de cases senyorials i palauets d'alt valor patrimonial s’ha incrementat al centre històric de Xàtiva, a la comarca de la Costera, on cada vegada són més visibles els cartells d’immobles en venda, especialment en zones com els voltants del carrer de Montcada.
Entre estes propietats destaca l’antiga casa dels Quadrado, una vivenda que data del segle XVI i que conserva elements arquitectònics d’interés. El propietari, Ainur Consuegra Dones, explica que “es va construir la part superior dels fonaments a partir del gran incendi que hi va haver a Xàtiva, però ens consta que els fonaments de la propietat són anteriors”.
L’immoble va estar habitat fins al 2017 per dos familiars del propietari, dos dones reconegudes a la ciutat. María Nieves Fernández Baldoví va ser poetessa i pintora i va difondre els versos de Lorca a Colòmbia, mentre que la seua germana Mercedes va exercir d'infermera. Consuegra recorda que “eren les germanes de la meua iaia; María Nieves va ser, entre altres coses, mestra de l’institut d’ací i Mercedes va ser infermera”.
Es tracta d’una propietat amb un destacat valor històric i patrimonial, a la qual la família manté un fort vincle emocional. El propietari subratlla que “no en totes les famílies hi ha una propietat com esta i nosaltres hem tingut la sort de tindre-la”.
Malgrat això, han decidit posar-la a la venda perquè la seua vida actual està fora de la ciutat. Segons explica, “si jo fora d’ací sí que m’agradaria mantindre-la, però tot el que requerix i mereix una propietat com esta, des de Madrid no li ho podem donar”.
El palauet, situat a la plaça de Mossén Uríos, té un preu de venda de 600.000 euros i possibilitat de convertir-se en sis vivendes. La família confia que el futur comprador li done continuïtat, ja que, com assenyala el propietari, “ens agradaria que algú li done la segona vida que es mereix”.