Vora 150 professors de la UV donen suport a les reivindicacions de l’acampada per Palestina
En el comunicat, el professorat exigeix a les autoritats de la universitat que estiga “a l'altura” i alerta que “qualsevol error en esta direcció seria imperdonable”
Vora 150 professors i professores de la Universitat de València (UV) han signat, en només 24 hores, un manifest amb què donen suport a les reivindicacions fetes per l’acampada per Palestina i exigeixen a les autoritats de la UV que “han d'acompanyar l'estudiantat, han d'estar a l'altura de la seua responsabilitat històrica” i alerten que “qualsevol error en aquesta direcció seria imperdonable”.
L’escrit, en el qual es detallen els noms dels signants, reconeix que l’estudiantat universitari va ser “el primer” a recordar que “l’única” lliçó que “ens retorna la dignitat” consisteix a “combatre esta barbàrie”, en referència als assassinats comesos per l’estat d’Israel a Gaza des del 7 d’octubre del 2023.
Els signants alerten de les “patologies neoliberals” que afecten les universitats i recorden que la seua “salut democràtica” s'expressa en “la seua responsabilitat amb el món en què viuen”. A més, s’apel·la a valors com la pau, l’equitat i el “respecte sagrat” a les diferències per a fer possible que el món siga “habitable”.
L’estudiantat que participava en l'acampada per Palestina, que es va tancar dijous en l'interior de la Facultat de Filosofia, va abandonar este divendres l'edifici al llarg del dia. No obstant això, els impulsors asseguraren que "continuaran lluitant" amb diferents mobilitzacions i que continuaran “cada dia amb més pressió, més combatives i més inconformistes".
Gaza mor de fam mentre Israel continua l’ofensiva
Mentrestant, Israel continua la seua ofensiva militar sobre Gaza després de més de set mesos de la seua guerra contra Hamàs que ja ha deixat a més de 35.200 palestins morts i desenes de milers de ferits.
L’exèrcit israelià ha avançat este divendres a la nit a l’oest de la ciutat de Rafah, on ha bombardejat les proximitats de l’Hospital Matern Emiratià, així com el centre hospitalari Kamal Adwan en el campament de refugiats de Jabalia, al nord de la Franja. A Rafah, les tropes israelianes han assegurat haver matat un alt càrrec de la Jihad Islàmica, el segon grup armat amb major presència a Gaza després de Hamàs.
Este divendres va començar l'arribada d'ajuda humanitària a través d’un moll flotant ancorat a la costa de Gaza, en un moment en què, segons l'Agència Estatunidenca per al Desenvolupament Internacional (Usaid), la xifra de vehicles amb menjar i combustible que entren a Gaza ha descendit en les últimes dues setmanes a nivells "perillosament baixos".
Després del tancament de l'encreuament meridional de Rafah, a penes uns cent camions entren al dia de mitjana en l'enclavament, enfront dels 600 que es necessitarien per a abordar la situació de fam.
Més llegit
-
Una manifestació multitudinària en defensa de l'educació pública inunda els carrers del centre de València
-
Descens tèrmic acusat i tempestes al sud del Xúquer i a les comarques del sud
-
Els set eixos de la proposta que la Conselleria d'Educació ha posat damunt de la taula
-
La reunió entre Educació i sindicats acaba sense acord després de vora cinc hores i se citen a continuar negociant dilluns
-
La manifestació dels docents i la protesta dels taxistes amenacen de col·lapsar València este divendres
-
Més de 1.200 membres dels equips directius de centres amenacen amb dimissions en bloc en un manifest conjunt
Més vist
Més escoltat
-
14.05.2026 | 90 minuts
-
13.05.2026 | Les notícies del migdia
-
14.05.2026 | Cadena de valor | El futur de Ford Almussafes i la crisi de la vivenda marquen l’agenda econòmica
-
14.05.2026 | La vesprada d'À Punt | Segona Part
-
14.05.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
15.05.2026 | Les notícies del matí