Santa Pola retira la posidònia de les platges urbanes per a regenerar-les i donar-li nous usos

L’Ajuntament treballa de cara a Setmana Santa amb un sistema que permet separar l’arena de les algues i aprofitar-les en projectes d’economia circular

Santa Pola neteja les algues

Santa Pola, al Baix Vinalopó, està retirant estos dies la posidònia acumulada a les platges urbanes per a regenerar-les de cara a Setmana Santa i, al mateix temps, aprofitar este material en iniciatives d’economia circular. Durant l’hivern, la proximitat de la reserva de posidònia de Tabarca fa que grans quantitats d’estes restes marines arriben a la costa, especialment a la platja del Varador.

El regidor de Platges, Ángel Piedecausa, ha explicat a À Punt que “els forts vents o els dies de vent de ponent atrauen a les costes de Santa Pola estes quantitats de posidònia; només en estes platges, hui dia hem retirat prop de 600 m³ d’alga”. Segons ha recordat, la normativa impedix retirar-les abans del 15 de març, de manera que el consistori ha hagut d’actuar a contrarellotge en les últimes setmanes.

L’objectiu és deixar a punt la façana litoral abans de l’arribada dels primers visitants de Pasqua. El gerent d’un bar de platja, Emiliano Fernández, assenyala en À Punt que, per a molts turistes, “les algues són com brutícia”, encara que remarca que “forma part de la naturalesa”. També advertix que, si s’acumulen en excés a la vora, dificulten el bany i poden generar males olors.

Després de la retirada, els treballs continuen amb la separació de les algues i l’arena. Esta arena torna a la platja d’on ha eixit, mentre que la posidònia es destina a nous usos. Piedecausa ha explicat que l’Ajuntament ha firmat un conveni amb una empresa que investiga aplicacions “per a productes cosmètics”, així com per a companyies que la fan servir “com a substrat” o “com a llit per al bestiar”.

El procés permet combinar la posada a punt de les platges amb l’aprofitament d’un recurs natural, en una fórmula que busca regenerar el litoral i donar valor a unes restes que cada hivern arriben des de l’entorn marí de Tabarca.

També et pot interessar

stats