València proposa eliminar el groc d’alguns semàfors per a reduir els accidents
Els cotxes estan darrere de la majoria d’accidents, que es concentren en les grans vies i les rondes, sobretot en Blasco Ibáñez
Els cotxes estan darrere del 62% dels sinistres viaris que s'han registrat a la ciutat de València en 2022, accidents que es concentren en les grans vies i les rondes, sobretot en l'avinguda de Blasco Ibáñez.
Per tal de reduir la sinistralitat, un estudi realitzat per la divisió de Seguretat Viària de la Policia Local de València proposa eliminar el groc intermitent dels semàfors i substituir-lo pel roig en determinats girs de les grans vies. Una mesura que, segons el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, “aconseguiria reduir el 70% dels accidents en aquests punts”.
L'any passat, només a València, quinze persones van perdre la vida en accidents als carrers de la ciutat i 330 més patiren ferides greus o molt greus. A banda d’assenyalar l'avinguda de Blasco Ibáñez com el punt més complicat de la ciutat per a la seguretat viària, amb 89 ferits lleus, 101 greus i molt greus i 2 morts, l’estudi destaca per l'alta sinistralitat l'encreuament del carrer Menorca amb l'avinguda Balears i el de Peset Aleixandre amb el camí de Montcada.
Entre les altres mesures que es proposaran, hi ha la creació d’una secció encarregada de vetlar per la seguretat en els carrils bici o la d'intercanviar la primera sanció als conductors de patinets i altres vehicles de mobilitat personal (VMP) per un curs de seguretat viària impartit per la Policial Local.
A més, per tal que en 2027 “la ciutat tinga la xifra de zero accidents mortals o molt greus", la Regidoria de Mobilitat Sostenible, encapçalada per Giuseppe Grezzi, apunta a la creació de nous cossos especialitzats, com una unitat específica d'anàlisi dels accidents, amb l'objectiu de "trobar les causes que els provoquen i poder posar-los solucions”.