Les vagues de Ryanair i Easyjet compliquen el trànsit aeri en plena operació eixida
Als aeroports valencians hi haurà un volum de vols semblant al de l’any abans de la pandèmia. Només al d’Alacant-Elx, hi haurà més de 300 vols aquest divendres
Amb l’inici del juliol, són molts els que emprenen el vol per a disfrutar de les vacances. Els aeroports comencen a convertir-se en formiguers de viatgers i d’avions a la pista. En el Miguel Hernández d'Alacant, per exemple, aquest cap de setmana hi ha previstos quasi la mateixa xifra de vols que en la mateixa data de 2019, l'any abans de la pandèmia.
A aquests moviments, cal afegir una nova jornada de vaga de Ryanair i Easyjet. El personal de les dues companyies estarà de vaga durant tot el cap de setmana. Les dues companyies coincideixen en diverses rutes, la qual cosa pot complicar la reubicació dels passatgers afectats durant eixes jornades.
En el cas de la companyia Ryanair, 2.000 tripulants de cabina estan citats a la parada. Reclamen la creació d'un primer conveni col·lectiu que millore les seues condicions laborals i econòmiques.
Asseguren des dels sindicats que és l'única aerolínia a tot Espanya que no té un conveni col·lectiu. La vaga s'estendrà fins demà dissabte. A l'aeroport Miguel Hernández d'Alacant aquest dijous ja es van produir dos cancel·lacions i almenys 14 retards. A València, almenys cinc vols van operar amb retard.
En el cas d’Easyjet, a més d’aquest divendres i dissabte, la convocatòria de vaga s’estendrà als 3, 15, 16, 17, 29, 30 i 31 de juliol, totes elles dates que coincideixen amb els períodes vacacionals tradicionals del juliol, el primer cap de setmana, l'inici de quinzena i l'últim cap de setmana, dies en què es preveu un major nombre de desplaçaments.
Els aeroports europeus, amb falta de personal
A l'aeroport alacantí, el que més trànsit concentra al territori, hi ha previstos 308 vols per a aquest divendres i 344 per a dissabte. Amb les ganes de viatjar, l'augment del nombre d'operacions és generalitzat. En altres aeroports europeus es dona la circumstància que hi ha companyies que encara no han recuperat el personal que van perdre amb les retallades per la pandèmia. I això està provocant cues de passatgers.
En el cas d’Espanya, el sindicat de pilots descarta que es done aquesta situació. El seu vicepresident, Daniel Escohotado, explicava que el fet d’haver recorregut als expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTO) i no als comiats ha permés recuperar el personal d’abans de la pandèmia progressivament.
“El fet de recuperar-los ara, de sobte, aquest estiu ha agafat moltes operadors d’altres països desprevinguts”, aclaria. Les empreses del sector aeri argumenten que no troben personal qualificat perquè bona part d’aquest col·lectiu ha trobat treball en altres sectors.
Més llegit
-
Troben un cadàver sense cames a la planta de reciclatge de Paterna
-
Malestar entre els usuaris de Rodalia perquè els trens que ixen de Gandia i Xàtiva pararan a Albal durant les mascletaes
-
Suspenen la mascletà i el concurs de paelles de la Magdalena pel mal oratge
-
El fill de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca confirma al jutge la versió del pare
-
Mascletà en directe del dimarts 10 de març de les Falles 2026 de València
-
Transport públic 24 hores a València i l'àrea metropolitana en Falles: consulta com t'hi pots moure estes festes
Més vist
-
10.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - Pirotècnia Crespo
-
09.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - pirotècnia Turís
-
GALERIA | Visita totes les gaiates de les Festes de la Magdalena del 2026
-
09.03.2026 | 09.03.2026 | La bandaLa banda
-
10.03.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
09.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge