Els tripulants de Ryanair convoquen sis jornades de vaga

Pararan els dies 24, 25, 26 i 30 de juny i 1 i 2 de juliol amb l'objectiu que l'aerolínia reprenga les negociacions del primer conveni col·lectiu

Avió de Ryanair en l'aeroport de l'Altet
Avió de Ryanair en l'aeroport de l'Altet

Els sindicats USO i Sitcpla han convocat els tripulants de cabina (TCP) de Ryanair a Espanya a sis jornades de vaga de 24 hores els dies 24, 25, 26 i 30 de juny i 1 i 2 de juliol. Aquests dies coincideixen amb la primera operació eixida d'estiu i es pretén aconseguir que l'aerolínia reprenga les negociacions del primer conveni col·lectiu.

La secretària general de la secció sindical d'USO en l'aerolínia de baix cost irlandesa, Lidia Arasanz, ha recordat aquest dilluns en una roda de premsa que Ryanair és l'única companyia internacional a Espanya sense conveni col·lectiu.

El primer conveni col·lectiu per als TCP de Ryanair a Espanya es negocia des de fa huit mesos amb USO i Sitcpla, els únics sindicats triats pels treballadors per a negociar les seues condicions, ha subratllat Arasanz.

En aquest sentit, Manuel Lodeiro, de Sitcpla, ha explicat que la companyia es va alçar de la taula després de l'anunci de possibles mobilitzacions a Espanya i altres països europeus enfront dels incompliments en matèria laboral que continua realitzant l'empresa i després que aquesta signara un acord amb CCOO, sindicat sense implantació entre el personal de vol de Ryanair i al qual només poden acollir-se els seus afiliats.

Els treballadors segueixen sense tindre dret als vint-i-dos dies laborables de vacances anuals ni als catorze festius nacionals, i ni tan sols se'ls proporciona aigua als avions i, segons els pactes amb CCOO, se'ls vol oferir botelles reutilitzables perquè les òmpliguen ells mateixos.

Ryanair compta a Espanya amb una plantilla total de 4.000 persones, de les quals entre 1.200 i 1.300 són TCP i la resta pilots i treballadors de terra, repartits en deu bases (Madrid, Màlaga, Barcelona, Alacant, Sevilla, Palma, València, Girona, Santiago de Compostel·la i Eivissa).

L'aerolínia irlandesa no té convenis col·lectius en cap altre país en el qual opera i només acords xicotets com, per exemple, a Bèlgica, Portugal o Itàlia que, de totes maneres, no es compleixen o són pactes "superficials", d'acord amb els dos sindicats.

A parer seu, l'aerolínia busca que se signen "xecs en blanc" per als treballadors, com li sembla el pacte amb CCOO, i té problemes a tot arreu i amb tots els col·lectius per incomplir els acords pactats.

A la vaga està convocada la plantilla de TCP, encara que USO i Sitcpla no tanquen portes a altres col·lectius de l'empresa, però, tal com ha avançat Arasanz, els pilots estan actualment en el mateix punt que els tripulants.

També et pot interessar

stats