Els usuaris denuncien la saturació a Metrovalència, on no es guarda la distància de seguretat

El conseller Arcadi España demana disculpes però afirma que “no es poden posar més trens” perquè la xarxa està al màxim de capacitat.

Foto portada: Aglomeració a l'estació d'Àngel Guimerà de València

Usuaris de la xarxa de Metrovalència han denunciat amb imatges a través de les xarxes socials la saturació que es viu a les estacions i dins dels vagons, que provoca que no es puguen mantindre les distàncies de seguretat a les quals obliguen els protocols per a evitar la propagació de la Covid-19. Una saturació que aquest dimecres va derivar en aglomeracions en algunes estacions, com Àngel Guimerà, després que algunes línies del metro de València estigueren suspeses durant hores a causa de l'atropellament d'una persona a l'estació de Xàtiva.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha demanat disculpes als ciutadans per aquestes situacions. “Ahir vam tindre un problema seriós al cor de Metrovalència que va col·lapsar la situació i demane disculpes. Es van posar en marxa tots els protocols d'emergència, però a la situació de saturació se sumava una incidència greu que va provocar aquestes situacions que tractem de minimitzar, però tot no ho podem controlar”, ha indicat a Les notícies del matí.

No obstant això, la situació viscuda en les línies del metro de València no sols ve provocada per l'accident. Des que es va reprendre l'activitat laboral i estudiantil després de les vacances d'estiu, són habituals les queixes dels usuaris per les aglomeracions, tant a les estacions de tren, en línies com les de València i Castelló, tal com va denunciar À Punt, o també en el metro.

Els passatgers denuncien que els combois van plens en hores punta, no poden mantindre la distància de seguretat amb la resta de passatgers, es produeixen aglomeracions a les entrades i eixides de les estacions i fins i tot hi ha gent que utilitza els seients precintats. Un fet greu quan es tracta d'espais tancats, amb molt de pas de persones i, per tant, on es produeixen contactes pròxims.

Algunes mesures: trens de reserva, 150 informadors i control d'aforament

El conseller ha explicat que “no es poden posar més trens” perquè “les freqüències estan al 100%” de la capacitat tècnica de la infraestructura. Per això, España ha remarcat que en un curt termini cal aplicar un altre tipus de mesures, com és “flexibilitzar els horaris d'entrades i eixides” al treball i als centres d'estudi, que és el que han parlat amb els sindicats i les universitats. “Hem de ser conscients de les limitacions, però cal posar tots els recursos”. Així, España ha indicat que s'han posat trens de reserva en hora punta i ha anunciat que es contractarà 150 persones “per a reforçar l'atenció al client a les andanes i poder informar l'usuari”.

A més, ha destacat que s'ha posat un sistema nou de control d'aforament a l'entrada de les estacions, on es pot veure l'aforament del tren que ve, que és un element més d'informació. “En el cas que hi haguera algun problema ja prendríem un altre tipus de mesures de tancar estacions si veiem que la saturació d'algun tren és elevada”, ha assenyalat.

Guardar silenci dins dels trens

D'altra banda, el conseller ha avançat que des de la Generalitat s'està recomanant ja als passatgers de la xarxa de la Comunitat Valenciana que abaixen la veu i guarden silenci, igual que ha fet Catalunya, després que la comunitat científica haja constatat que el coronavirus es propaga també a través d'aerosols suspesos en l'aire que exhalem en parlar. “És una recomanació que estem fent d'acord amb un informe del Consell Superior d'Investigacions Científiques, ja que abaixar la veu i guardar silenci i disminueix el risc”, ha apuntat.

Sistema innovador de desinfeccions

D'altra banda, el conseller ha comentat que Ferrocarrils de la Generalitat ha començat a utilitzar un innovador sistema de desinfecció de nebulització en els trens i tramvies de Metrovalència i del TRAM d'Alacant que permet que la desinfecció arribe a tots els espais dels vagons, fins i tot a l'aire condicionat, i la seguretat és màxima. “Hem posat totes les mesures, però el risc 0 no existeix, encara que en el transport públic, com diuen els informes, el risc de contagi és molt baix”, ha conclòs.

També et pot interessar

stats