Una incidència en les línies fixes de Telefónica ha provocat problemes en els telèfons d'Emergències 112 durant el matí
La Generalitat, que ha informat que ja s'ha solucionat la incidència, manté actiu un telèfon alternatiu, el 963 428 000
Una actualització de la xarxa que ha fet la companyia Telefónica este dimarts ha afectat “els serveis puntuals d’algunes empreses” en les línies fixes, com els telèfons d'Emergències 112 de gran part de l’Estat. Esta incidència ha afectat la Comunitat Valenciana, i el Centre de Coordinació d’Emergències ha informat la ciutadania que podia telefonar el 963 428 000. Poc després d'una hora, la Generalitat ha anunciat a través de les xarxes socials que l'112 torna a estar operatiu, però manté el telèfon alternatiu fins a nou avís.
Segons han assenyalat fonts de Telefónica, la companyia està treballant en estos moments per a resoldre eixos problemes. La incidència, tal com han informat fonts de la Generalitat, també ha afectat altres serveis de comunicació de l'administració.
Des de l'112 d'Extremadura i d’Aragó han informat que l'avaria afecta el servei del telèfon d'Emergències en tot Espanya. “Des de l'112 Extremadura estem treballant des de primera hora perquè no afecten el ciutadà”, han publicat a Twitter.
Aragó, per la seua banda, ha activat tres números de mòbil arran de les dificultats per a contactar amb el Centre d'Emergències de l'112. Mentre dure la incidència, ciutadans i ciutadanes poden telefonar al 638 638 273, 683 134 645 i 660 705 897. Des del govern autonòmic també han anunciat que l'112 tornava a estar operatiu, però que mantenien actives les tres línies.
Segons la pàgina web de Downdetector, que reporta problemes en el servei de les empreses, les incidències han començat poc després de les 02:00 de la matinada i han afectat especialment el servei d'internet fix, en un 72%, al mateix temps que un 18% més de les queixes que han rebut reflectien absència de senyal, i un 10% que assenyalen una “apagada total”.