Una estudiant de l'UJI guanya el primer premi dels Brave Brain Awards & Joves Creativ@s

L'objectiu d'enguany és conscienciar a la societat de l'ús del plàstic.

Andrea López Fabregat, estudant de l'UJI i guanyadora dels Brave Brain Awards & Joves Creativ@s
Andrea López Fabregat, estudant de l'UJI i guanyadora dels Brave Brain Awards & Joves Creativ@s / Europa Press

L'estudiant del Grau de Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat Jaume I de Castelló, Andrea López Fabregat, ha guanyat aquest dimarts el primer premi dels Brave Brain Awards & Joves Creativ@s. Els premis s'atorguen en el marc del Never Zàping Festival, un certamen nacional en el qual els publicistes són jutjats per un jurat popular.

L'objectiu d'enguany dels Brave Brain Awards & Joves Creativ@s era trobar idees per a conscienciar a la societat per a què deixe d'utilitzar plàstic. Entre els requisits, a més de llançar missatges per a utilitzar el plàstic de forma responsable, calia fomentar l'ús d'altres materials sostenibles, segons ha informat l'UJI en un comunicat.

La idea presentada per Andrea López sota el títol 'Google Home, detector de plàstic', es basa a utilitzar l'assistent intel·ligent de Google, cada vegada més present en les llars, per a conscienciar els usuaris de la necessitat de deixar d'usar plàstic.

Aquesta idea té l’objectiu d’aconseguir la conscienciació a través de l'element sorpresa perquè els usuaris s'ho pensen dues vegades abans d'utilitzar algun envàs de plàstic. D'aquesta forma, el 8 de juny, Dia mundial de l'Oceà, cada vegada que aquest assistent detecte sons produïts per l'ús de plàstics en el domicili diria frases com: “Saps que aqueixa botella que acabes d'obrir tarda uns 500 anys a descompondre's?”. “T'acabe de cercar ‘tips’ de com emmagatzemar begudes sense l'ús de plàstics, vols conéixer-los?”.

A més d'Andrea López, van arribar a la final d'aquests premis altres quatre alumnes de l'UJI: Marina Calvo Arévalo, Mara López Esteller, José Luis Roglá i Marina Aiora.

També et pot interessar

stats