Com fer un podcast de manera senzilla?

La Universitat Politècnica de València organitza un taller per a acostar a l’estudiantat aquest format en auge.

Com fer un podcast de manera senzilla?
Com fer un podcast de manera senzilla?

Un micròfon, una xicoteta taula de mescles, un programa per a editar, bones idees i passió per aquest mitjà. Són els elements que es necessiten per a fer un podcast, un format que, a poc a poc, comença a estar de moda a Espanya, tal com assenyalen les últimes dades d’IAB Spain, l’associació de la publicitat, el màrqueting i la comunicació digital. Segons aquest organisme, al voltant d’un 40% dels internautes va escoltar àudios en línia l’últim mes. 

Una tendència en ascens, la del podcast, a la qual ja s’han apuntat grans companyies, com ara Spotify o Google, que han llançat les seues plataformes dedicades a les gravacions en línia. També, el món universitari s’apunta a aquest boom dels podcasts. Un exemple és la Politècnica de València que al campus de Gandia ha organitzat un taller conduït per una experta en la matèria, María Jesús Espinosa de los Monteros, guanyadora de dos Premis Ondas i cap de projecte de Podium Podcast.

“S’ha de pensar en una història que siga atractiva i que tinga capacitat d’allargar-se en el temps; al final, el podcast es defineix com una cosa tribal, crea comunitats”, ha assenyalat María Jesús Espinosa, i és molt important fer-ho periòdicament perquè els usuaris i les usuàries es puguen subscriure-hi. Altres elements que aquesta experta recomana no oblidar són tindre una bona gravadora, així com emprar músiques de biblioteques lliures de drets, accessibles en la xarxa.

Un, dos, tres… Gravació!

“Mai ha sigut tan fàcil que una persona puga tindre el seu canal de comunicació”, explica Espinosa, que ha trobat en aquest format una eixida professional que li ha valgut, no només premis, sinó la possibilitat d’experimentar amb el so i amb els nous formats. L’experta comenta que internet ofereix moltes eines per a fer podcasts, des de programes d’edició gratuïts, com ara Audacity, fins a plataformes per a penjar continguts. Alguns exemples són iVoox, iTunes, Spreaker, fins i tot Spotify i Google Podcast.

A diferència de la seua germana ràdio, la durada en els podcasts no està marcada ni establida, i ofereix més flexibilitat. “Per a fer aquest contingut cal escoltar molta ràdio i molts podcasts. L’objectiu, a la fi, és contagiar la passió per aquest mitjà”, diu María Jesús Espinosa. La inscripció al taller encara està oberta. Es pot fer a través de www.gandia.upv.es.

També et pot interessar

stats