Un motorista mor a la carretera de Gandia a Barx després de xocar contra un senglar

En la CV-675 col·loquen senyalització especial que recomana reduir la velocitat a la nit per la presència dels porcs salvatges

Un dels senyals que recomana reduir la velocitat per la carretera que puja a Barx per la presència de senglars / À Punt NTC

Un motorista de 51 anys és l'última víctima mortal que deixa la plaga de porcs senglars a les nostres carreteres. El motociclista circulava per la CV-675, la carretera que unix Gandia amb Barx a través del conegut com a port de Barx, quan l’animal va creuar la via i el va fer eixir-se'n de la calçada. La presència d’estos animals és tanta en esta zona que fins i tot s’ha posat senyalització especial que recomana reduir la velocitat a les nits pel risc que impliquen els senglars.

De fet, alguns conductors assenyalen que, en hores nocturnes, és habitual vore que les manades de senglars creuen la via, fins al punt que han de detindre’s perquè acaben de passar. Això sempre que els vegen, perquè a vegades, com li va passar al motociclista que va faltar divendres a la nit, no hi ha temps a reaccionar i l’atropellament pot ser mortal.

Els animals també es deixen vore diàriament a la CV-50, que partix de Tavernes de la Valldigna i, creua la Vall d’Aigües Vives per a endinsar-se en la Ribera Alta. En punts com el barranc de l’Estret, al terme d’Alzira, solen vore’s atropellats en els vorals, fins i tot algunes vegades més d’un.

De vegades els conductors aconseguixen esquivar els porcs senglars, però d'altres acaben impactant amb els vehicles, el que pot provocar danys materials que poden arribar als 2.000 o 3.000 en el cas dels vehicles, com apunta Juan Moratal, responsable de Carrosseries del grup Moll Motors, amb un taller a Gandia. L’impacte no sols causa danys de xapa, també en els fars o inclús en les càmeres davanteres que porten els vehicles més nous.

“Els danys materials són encara més elevats si l’animal impacta directament en el centre de la part davantera del cotxe, quan poden arribar a activar-se els airbags, el que encarix encara més la reparació”, explica este mecànic de la Safor, que assegura atendre reparacions derivades dels atropellaments a senglars “amb prou assiduïtat”. “No hi ha més que no n'entre un”, indica.

La comarca de la Safor és una de les que més acusa la sobrepoblació de senglars. De fet, segons les estadístiques de la Conselleria d'Agricultura, en esta comarca s'han capturat més d'onze per cada cent hectàrees i és la comarca que lidera les captures d’exemplars salvatges en proporció a la superfície en els últims anys.

Més d’onze senglars capturats per cada cent hectàrees. És la mitjana d’animals capturats a la Safor, la comarca que lidera les captures d’exemplars salvatges en proporció a la superfície en els últims anys.

El comissari principal en cap de la Policia Local de Gandia, José Martínez, remarcava que en els accidents en què es veuen implicats motoristes i ciclistes els danys personals són majors.

De fet, apuntava que quan els agents van acudir divendres alertats per l’accident a la carretera de Barx, cap a les 22:50 hores, ja no van trobar cap animal al lloc dels fets, però diversos testimonis van apuntar que un senglar estava darrere del sinistre amb conseqüències mortals. Els agents intentar de fer-li les maniobres cardiopulmonars al motorista, però no van poder salvar-li la vida.

També et pot interessar

stats