Tres dècades de l'assassinat terrorista de Manuel Broseta
Aquest dissabte ha tingut lloc l'acte en homenatge al polític i catedràtic que ETA va matar d'un tret quan eixia d'impartir classe a la Facultat de Dret de València
Un 15 de gener del 1992 a les 10:20 del matí dos membres de la banda terrorista ETA assaltaren el polític i catedràtic Manuel Broseta a prop de la Facultat de Dret de València i l'assassinaren d'un tret al clatell. La seua mort va commocionar tota la ciutat, que al cap de tres hores tornaria a viure l'angoixa quan va esclatar el cotxe que els dos terroristes havien deixat aparcat al carrer d'Amadeu de Savoia, afortunadament sense haver de lamentar cap altra víctima mortal.
Aquest dissabte es compleixen 30 anys de la mort de Broseta i, com en cada aniversari, tant les institucions polítiques i educatives com la societat civil li han retut homenatge. Aquest s'ha celebrat a les 12:30 al parterre que porta el seu nom, a l'avinguda de Blasco Ibáñez, on el president de la Generalitat, Ximo Puig, i els tres germans de Broseta li han dedicat unes paraules en memòria seua i han realitzat la tradicional ofrena de flors davant el monòlit dedicat en el seu honor.
El cap del Consell també ha avançat a l'acte que s'estudia reobrir els centres de vacunació massiva i que recorrerà contra la condemna del jutjat contenciós administratiu número 3 d'Alacant per no vacunar alhora metges de la pública i la privada. En l'homenatge a Broseta també han estat la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo; el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, i el president de la Diputació d'Alacant, Carlos Mazón, a més de familiars i companys de l'àmbit educatiu i polític de Broseta.
Ángela Merkel, Premi de Convivència Manuel Broseta
A falta de concretar una data pel gran augment de casos de coronavirus a Europa, la Fundació Professor Manuel Broseta té previst lliurar a la cancellera ixent alemanya Angela Merkel el Premi Convivència de la Fundació Professor Manuel Broseta d'enguany quan siga possible.
Merkel va ser seleccionada com a receptora del guardó el 2 de desembre per un jurat presidit per l'expresident de la Generalitat Joan Lerma.
La fundació ha defensat que Merkel ha contribuït d'una manera determinant per "a culminar un sòlid lideratge europeu per damunt de les divisions nacionals". També ha destacat el seu "tarannà solidari en obrir les fronteres d'Alemanya arran de les successives crisis de refugiats" i la seua trajectòria política, a més de promoure "els valors europeistes de concòrdia, democràcia, tolerància i respecte que el mateix professor Manuel Broseta propugnava".
En l'última edició el guardó va recaure en la Unitat Militar d'Emergències i alguns dels premiats anteriors han sigut Rafael Nadal, el rei Felip VI, Malala Yousafzai o Felipe González.
Més llegit
-
Recupera l'anell de boda de sa mare després de reconéixer-lo en una notícia d'À Punt
-
Quatre operaris que havien fet uns treballs de soldadura, detinguts per imprudència greu després de l'incendi d'uns baixos a València
-
Doble crim masclista al Fenollar: un home mata la dona i una de les filles i ferix l'altra
-
Nou dels 95 directors de centres educatius que van anunciar la dimissió en la vaga l’han ratificada
-
Mor un home amb mobilitat reduïda en l'incendi d'un habitatge a Callosa d'en Sarrià
-
El recorregut del dol, reconeixement públic i justícia dels afectats de l'accident del metro de València
Més vist
Més escoltat
-
01.07.2026 | 90 minuts
-
01.07.2026 | L'hora de la cultura | “El fantabuloso mundo de Tim Burton” i "El Cerverator"
-
02.07.2026 | Les notícies del migdia
-
02.07.2026 | VersedIA: la IA que transforma records en llibres
-
01.07.2026 | “El fantabuloso mundo de Tim Burton”, una proposta de teatre musical inclusiu impulsada per APRODIS
-
01.07.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part