Els trens de baix cost dupliquen els passatgers en la línia d'alta velocitat entre València i Madrid

Les ofertes i la competitivitat han ajudat a duplicar el nombre de passatgers

El tren d'alta velocitat entre Madrid i València ha incrementat el nombre de passatgers / À Punt NTC

Els trens de baix cost han incrementat els viatges en la línia d'alta velocitat entre Madrid i València. Amb més ofertes (tres companyies operen aquesta línia: Renfe, Iryo i Ouigo), més competitivitat i uns preus econòmics, fins i tot de nou euros per trajecte, es dupliquen els passatgers, que aprofiten per a visites d’oci i negocis.

Amb la liberalització dels serveis ferroviaris, el trajecte Madrid-València ha superat el milió de passatgers. Tomás Ruiz, catedràtic de Transports de la UPV, explica que “les inversions en alta velocitat són molt costoses i cal aprofitar-les al màxim. A Espanya aquestes infraestructures necessitaven aquest major ús per a poder justificar-les des del punt de vista social”. “Amb els preus d'abans el tren competia amb l'avió, i els conductors no deixaven el cotxe. Si els nous viatgers venen del cotxe, millor: més estalvi energètic”, matisa el catedràtic.

Luis Enrique Quilis, de l’empresa Coinbroker, que ha explicat com l'alta velocitat ha sigut factor clau de la seua expansió fora de València. Amb més trens, més barats, el ferrocarril amplia la clientela. “Tenim més de cent oficines i els nostres treballadors sempre estan viatjant”, conta. Un mitjà de transport amb moltes assignatures pendents, com la millora de les rodalies i el futur corredor mediterrani.

També et pot interessar

stats