MAPA | L'estabilitat i les màximes per damunt dels 20 graus continuaran fins a final del pont de desembre
A una vintena de municipis valencians els termòmetres han superat els 25 graus durant el cap de setmana
La previsió de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) per a este final de pont de desembre continua apuntant a un ambient estable i primaveral a la Comunitat Valenciana després d’un dissabte on els termòmetres han superat els 25 °C en més d’una vintena de municipis.
El cel ras predominarà novament a bona part de les comarques —amb només algun núvol matinal a zones d’interior—, tindrem vent moderat de component oest, mínimes lleugerament més baixes respecte a dissabte —encara que damunt de l’habitual per a l’època— i màximes per damunt dels 20 °C a la major part del litoral i prelitoral.
Diumenge s'han assolit temperatures atípicament elevades a tota la Comunitat Valenciana. De fet, la previsió d’Aemet apuntava que només un 20% dels municipis es quedarien per sota dels 20 °C i tots superarien els 15 °C. Els registres més elevats d'Avamet per a la jornada, d'entre 23 i 24 graus, s'han concentrat en estacions de l'Horta Nord i el Camp de Túria; amb algun registre per damunt dels
Pel que fa a les mínimes, baixen lleugerament respecte de la jornada anterior, tot i que no s’esperen gelades i la meitat dels pobles ni tan sols baixaran dels 10 °C.
Pocs canvis s’esperen per a la jornada de dilluns: oratge estable amb temperatures lleugerament més baixes que diumenge, però amb màximes que es mantindran damunt de 20 °C a més de 300 municipis.
Màximes de 25 °C en ple desembre
Segons les dades arreplegades per la xarxa Avamet, un total de 25 estacions van superar durant la jornada de dissabte els 25 °C. Destaquen els vora 26 °C assolits en punts de la Plana Baixa, com Borriana, Betxí, Vila-real o Les Alqueries. També al nord, però a l’interior, a la comarca dels Ports, es van registrar les mínimes més baixes, pròximes als 0 °C, concretament a Sorita i el Forcall.