Sanitat crea un nou servei d’atenció en mostrador per a agilitzar l’atenció al pacient

El personal administratiu s’encarregarà de fer gestions burocràtiques com la prolongació de tractaments, informes escolars i justificants mèdics

Una dona demana cita en un mostrador d'un centre de salut
Una dona demana cita en el mostrador d'un centre de salut / GVA

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha remés instruccions a tots els departaments de salut per a crear un nou servei d’atenció al pacient en tots els centres d'atenció primària, gestionat directament pel personal administratiu.

Es tracta d'una agenda que permetrà disminuir tràmits de tipus burocràtic. Els usuaris podran demanar una cita telefònica amb el personal d'admissió per a solucionar tràmits administratius. Aquesta cita es podrà sol·licitar a través de la web i l'app mòbil de Sanitat. 

Entre els serveis que s'hi prestaran està l'actualització i prolongació de tractaments, l’emissió d’un informe mèdic o d’un informe escolar, la sol·licitud d’una petició de transport sanitari, un justificant d'assistència, un canvi de dades personals, la resolució de dubtes generals, la gestió de comunicats d'incapacitat temporal o la gestió i tramitació de proves complementàries.

El personal administratiu contactarà amb l'usuari en les primeres 24 o 48 hores per a identificar el motiu de consulta i gestionar la demanda. Si cal, se citarà en l'agenda del personal facultatiu o d'infermeria segons la demanda.

Els respectius centres de salut hauran d'introduir este nou servei al sistema d'informació Abucasis dels departaments. Prèviament, s'ha realitzat un pilotatge d'aquesta mena d'agendes en diversos centres valencians per a valorar les possibles millores.

També et pot interessar