Reunions contrarellotge per a aclarir com es gestionarà l’educació per àmbits a la Comunitat Valenciana

Els defensors de l'agrupació de matèries argumenten que faciliten l'adaptació de l'alumnat i atenen millor les especificitats

Reunions contrarellotge per a aclarir com es gestionarà l’educació per àmbits a la Comunitat Valenciana / À Punt NTC

Reunions contrarellotge amb totes les parts implicades per a aclarir com es gestionarà la llibertat d'elecció dels centres de secundària per a impartir les matèries agrupades per àmbits educatius. Tot apunta que optaran per mantindre la planificació feta abans de les vacances, però tenen tan sols sis dies naturals per a decidir-ho.

Si ahir es reunien amb els responsables d'Educació, sindicats de professorat i també representants de la concertada, aquest dimarts és el torn dels directors i directores de secundària i de les associacions de pares i mares. 

Des de l’associació de directors i directores de Secundària del País Valencià, el seu director Toni González reconeix que s’ha generat molta incertesa al voltant de l’educació per àmbits i encara hi tenen molts dubtes. També s’hi ha pronunciat Rubén Pacheco, president de la confederació d’AMPA, que qualifica de “destrellat” que s’haja de tornar a organitzar el curs quan falten només uns dies perquè comence. 

Damunt la taula està com aplicar la mesura cautelar del Tribunal Superior de Justícia que ha deixat en l'aire l'agrupació d'assignatures per àmbits educatius en primer de l'ESO. "El consell escolar és qui té la potestat, és el qui decidirà aquests àmbits", sentencia Toni González. 

D'acord amb les instruccions de la Conselleria d’Educació, els centres públics tenen sis dies naturals per a convocar reunions extraordinàries del claustre de professors i del consell escolar per a triar si volen o no els àmbits. En cas que hi haja centres que opten per la no aplicació, implicarà una tasca molt intensa per a poder començar el curs.

Fonts de la concertada consultades per À Punt parlen d'entesa i bona sintonia amb el departament que dirigeix Raquel Tamarit. Així que tot indica que la majoria de centres optarien per mantindre la planificació.

Els defensors de l'agrupació de matèries argumenten que faciliten l'adaptació de l'alumnat i atenen millor les especificitats. Per contra, els detractors consideren que baixen la qualitat de l'ensenyament. Un debat que s'haurà de reobrir el curs que ve. 

També et pot interessar