Els sindicats demanen que cada institut decidisca si aplica l'organització per àmbits en 1r d'ESO

Ho han fet durant una reunió amb la Conselleria d'Educació, segons han explicat en un comunicat conjunt

Un alumne de secundària en un aula en una imatge d'arxiu
Un alumne de secundària en una aula en una imatge d'arxiu / Shutterstock

Els cinc sindicats de la taula sectorial d'educació —STEPV, el Sindicat Independent de Docents (ANPE), CCOO, CSIF i UGT— han demanat aquest dilluns durant una reunió amb la Conselleria d'Educació que siguen els centres educatius els que puguen decidir l'organització de primer de l'ESO, segons han explicat en un comunicat conjunt.

Després de la suspensió cautelar declarada pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana de l'organització escolar en les matèries de primer de l'ESO per àmbits de coneixement, els sindicats han valorat que Educació mantinga els llocs de treball ja adjudicats.

Els sindicats han destacat el fet que l'administració "no repetisca l'adjudicació" i que Educació haja atés la petició sindical perquè el professorat que es poguera veure afectat per aquest canvi es mantinga en el lloc adjudicat impartint docència de la seua especialitat. Aquesta petició es va cursar després que Educació proposara que aquests docents es desplaçaren a un altre centre.

Els cinc sindicats presents en la taula sectorial han destacat la seua "ferma voluntat" que el curs 2022/2023 comence "amb la màxima normalitat possible i que els centres puguen decidir l'organització de 1r d'ESO que consideren". Finalment, han exigit a la Conselleria que atenga les peticions sindicals en futures negociacions "per a evitar situacions com la que s'ha produït actualment en relació amb els àmbits".

Educació volia implantar els àmbits de manera obligatòria a partir d'aquest curs, però el sindicat UGT va recórrer contra el decret, fet que va dur a la decisió del TSJCV.  Des de fa dos cursos, els instituts valencians poden oferir l'ensenyament per àmbits de manera voluntària. Es tracta d'una modalitat que uneix docents i continguts de diverses matèries per a impartir-les conjuntament. 

També et pot interessar