Reobri el túnel que unix Alfafar i Benetússer, un dels símbols de la dana

Una vegada retirats els enderrocs, ADIF es va fer càrrec de la rehabilitació del pas

Túnel Alfafar-Benetússer
Túnel Alfafar-Benetússer / Ajuntament d'Alfafar

El pas inferior que unix les localitats d'Alfafar i Benetússer (Horta Sud), molt danyat després de la dana del fatídic 29 d’octubre, ha reobert divendres al trànsit de vehicles després que se substituïren en les últimes setmanes les bombes de buidatge necessàries per a evitar una nova inundació a causa del nivell freàtic del subsol.

La imatge del túnel d'Alfafar en la portada de la publicació d'abril de 'National Geographic'
La imatge del túnel d'Alfafar en la portada de la publicació d'abril de 'National Geographic' / À Punt NTC

El sistema d'extracció de les dos localitats va quedar molt danyat després de la riuada i els dos consistoris van acordar substituir-los per equips més actuals, que fins i tot es poden controlar en remot, segons ha explicat l'Ajuntament d'Alfafar en un comunicat.

Imatge de la destrucció de la dana

El túnel que unix les dos localitats i sobre el qual circulen les vies de les línies C1 i C2 de Rodalia València, va ser una de les imatges més representatives de la devastació de la dana, fins al punt de ser portada de la revista National Geographic.

Després de la retirada d'enderrocs i la neteja de la instal·lació, l'empresa pública ADIF va rehabilitar el pas i va asfaltar, pintar i substituir el tancat del pas per als vianants.

Una vegada acabades estes obres, els dos consistoris van començar, juntament amb les empreses concessionàries d'aigua, els treballs de substitució de les bombes de buidatge que eviten que brolle aigua del subsol i que han finalitzat esta setmana.

Acabats els treballs de substitució de les bombes, este divendres s'ha pogut, finalment, obrir el pas que connecta els dos municipis al trànsit de vehicles. La passarel·la per als vianants s'ha mantingut oberta durant tot el temps i els vianants, tot i estar en marxa els treballs, han pogut utilitzar-la.

Tant l'alcalde d'Alfafar, Juan Ramón Adsuara, com l'alcaldessa de Benetússer, Eva Sanz, han volgut agrair la comprensió de la ciutadania durant el temps en què el pas ha estat tancat i han destacat "la gran labor de coordinació que s'ha dut a terme per part dels departaments tècnics d'Urbanisme dels dos consistoris en esta actuació".

També et pot interessar

stats