Quatre anys per agredir sexualment una dona que va conéixer en l'ascens de l'Eldenc

La sentència imposa una mesura d'allunyament a una distància mínima de 500 m respecte de la víctima durant cinc anys

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d'Ontinyent a un home per agredir sexualment a la seua exparella i infringir una ordre d'allunyament
Vehicle de la Policia Nacional (imatge d'arxiu) / Policia Nacional

Un home de 35 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una dona a qui havia conegut després de passar una nit de festa, el dia en què s'havia produït la celebració de l'últim ascens del CD Eldense a Segona Divisió, el juny del 2023.

La sentència, dictada per un tribunal de la Secció Segona de l'Audiència Provincial d'Alacant, considera provat que l'acusat va agredir sexualment la dona en contra de la seua voluntat, després d'haver mantingut un primer contacte sexual que sí que havia sigut consentit. Els fets es van produir entorn de les 20:00 hores del 26 de juny del 2023, després que la víctima convidara el processament i un amic seu a passar la nit en el seu domicili, situat a Petrer, després d'haver passat la nit junts, celebrant l'ascens de l'Eldenc.

La resolució judicial detalla que la víctima els havia conegut en una discoteca i que, després d'haver “connectat”, els va oferir allotjar-se a sa casa perquè no conduïren i no hagueren de dormir al cotxe, ja que s'havien desplaçat des d'Albacete i havien begut alcohol. En un moment de la matinada, l'encausat va passar a l'habitació de la víctima i van mantindre relacions sexuals consentides, fins que a ella “no li va agradar el comportament” d'ell: segons va declarar en el juí, l'havia agarrada fortament les monyiques i li va dir que se n'anara a la sala d'estar amb l'amic.

Poc després, l'acusat va tornar a l'habitació i es va col·locar sobre la dona, que es trobava adormida, i la va agredir sexualment, mentre ella es va quedar “bloquejada per la situació”. En acabar, la víctima va entrar al bany i va telefonar a la policia i a un amic per a contar-los-ho, la qual cosa va propiciar que una patrulla i l'amic es dirigiren fins al domicili i s'arrestara l'encausat.

El processat va negar els fets durant la seua declaració davant del tribunal i afirmava que els dos contactes sexuals havien sigut consentits. No obstant això, els magistrats van conferir credibilitat al relat oferit per la víctima, que es va mantindre invariable des de la presentació de la denúncia i sense reclamar cap indemnització.

La sentència imposa quatre anys de privació de llibertat a l'encausat per un delicte d'agressió sexual, a més de la mesura d'allunyament a una distància mínima de 500 m respecte de la víctima durant cinc anys. També demanen altres cinc anys de llibertat vigilada en una sentència recurrible en apel·lació davant del Tribunal Superior de Justícia (TSJCV) en el termini de deu dies des de la seua notificació.

També et pot interessar

stats