El professorat valencià es formarà per a millorar l'educació emocional de l’alumnat

El 50% dels problemes de salut mental apareixen abans dels 14 anys i el 75% abans dels 24

Els trastorns mentals entre 4 i 14 anys s'han quadriplicat després de la pandèmia
Els trastorns mentals entre els 4 i els 14 anys s'han quadruplicat després de la pandèmia

El comissionat de la Presidència de la Generalitat per al pla valencià d'acció per a la salut mental, drogodependències i conductes addictives, en coordinació amb la Conselleria d'Educació, posarà en marxa durant el pròxim curs escolar un programa d'aprenentatge en educació socioemocional destinat al personal docent de centres escolars i formació professional públics valencians.

Rafael Tabarés, comissionat de la Generalitat per a la Salut Mental, ha explicat durant el mes de setembre està prevista la constitució d'una comissió de treball, juntament amb la Direcció General d'Inclusió Educativa i el departament de formació del professorat “amb l'objectiu de valorar possibles itineraris per al professorat”. 

Tabarés ha recalcat que cal intervindre per a millorar “les eines emocionals de tota la comunitat educativa”, ja que “el 50% dels problemes de salut mental apareixen abans dels 14 anys i el 75% abans dels 24”. 

Així mateix, el comissionat ha concretat que “els trastorns mentals en xiquets i xiquetes d'entre 4 i 14 anys s'han multiplicat per quatre, i s’ha duplicat la prevalença de depressions i ansietat en adolescents després de la pandèmia de covid-19”, per la qual cosa demana que es mantinguen les inversions de la Generalitat per a l’accés dels xiquets i els joves a la salut mental i l’augment de les instal·lacions i recursos professionals.

Els Centres de Formació del Professorat (Cefire) de Xàtiva i Alacant han format part d’un projecte pilot centrat en l’educació socioemocional en l’escola pública com a antesala del procés de formació en salut emocional i mental destinat al personal docent que es posarà en marxa en els centres educatius valencians.

També et pot interessar