Els pressupostos de l'Estat ignoren el transport metropolità de València

L'Autoritat de Transport Metropolità de l'àrea de València es queda sense la subvenció de 38 milions que havia demanat.

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna
El ministre de Foment, Íñigo de la Serna / J.J. Guillén (EFE)

El Projecte de Llei de Pressupostos no arreplega cap partida per al finançament del transport metropolità en l'àrea de València, com havien reivindicat la Generalitat i els ajuntaments. Sí que rebran subvencions Madrid, Barcelona i les Canàries, que es repartiran 283 milions d'euros. En concret 126 milions aniran a parar al Consorcio Regional de Transportes de Madrid, 109 milions es destinaran a l'Autoritat del Transport de Barcelona i 47 milions més rebran les Canàries. 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha qualificat com "intolerable" el fet que els Pressupostos Generals de l'Estat no incloguen esta subvenció per a València. El cap del Consell ha declarat: "Exigisc als grups que estan donant suport a aquests pressupostos, PP i Ciutadans, que rectifiquen immediatament, perquè si no són corresponsables de la ignomínia que pateix València". Puig ha afegit que la qüestió és encara pitjor després de la promesa que li van fer tant el ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro com el president del Govern, Mariano Rajoy.

Per la seua part, el delegat del Govern d'Espanya a la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Moragues, ha minimitzat aquest fet i ha volgut destacar la inversió que preveu el Govern d'Espanya a València. "Si comparem la quantitat de 38 milions amb una inversió prevista a la ciutat de València, només en matèria ferroviària inclouen els compromisos de fer la doble via, el túnel passant, l'estació de Portela i el canal d'accés de 3.200 milions d'euros, vorem la desproporció tan evident que hi ha", ha declarat Moragues. 

L'alcalde de València, Joan Ribó, s'ha sumat a les crítiques i ha posat especial èmfasi en el fet que els comptes no preveuen el soterrament de les vies del Parc Central, mentre que es destinen més de 400 milions per a l'eix ferroviari atlàntic i la Y grega basca.

També et pot interessar

stats