La Policia Nacional augmenta la vigilància a les platges, l'aeroport i les estacions de València
Els cossos nacional i local compartiran una oficina de denúncies al passeig marítim
La Policia Nacional reforçarà entre l'1 de juliol i el 31 d'agost a València el nombre d'agents a les platges de les Arenes, el Cabanyal i la Malva-rosa i als llocs d'esplai, turisme i oci, i incrementarà la vigilància a les estacions ferroviàries, l'Aeroport de València, el port i l'estació d'autobusos.
La policia ha presentat este dimecres al passeig de Neptú de València l’operació Estiu 2026, elaborada per la Secretaria d'Estat de Seguretat amb l'objectiu d'incrementar la seguretat en llocs de gran afluència turística durant el període estival, com és el cas de la capital valenciana.
L'acte de presentació, en el qual s'han exhibit algunes de les unitats policials que participen en este dispositiu especial, ha comptat amb la presència del cap regional d'Operacions, Vicente Martínez; el cap provincial, Carlos Holgado, i el subdelegat del Govern a València, José Rodríguez Jurado, segons un comunicat de la policia.
A més, igual que l'any passat, la Policia Nacional disposarà d'una Oficina de denúncies a la zona de platja. Concretament en unes dependències compartides amb la Policia Local al passeig marítim de València, a la confluència dels carrers de José Ballester Gozalvo amb Pintor Ferrandis, de 9 a 21 hores i de dilluns a diumenge, per a donar una resposta “més ràpida a turistes i residents”.
En l’operació Estiu 2026 intervindran policies de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana, amb els Grups d'Atenció al Ciutadà (GAC), el Grup Operatiu de Resposta (GOR), el Grup de Resposta Immediata a la Criminalitat (GRIC), les Unitats de Prevenció i Reacció (UPR), la Unitat Especial de Cavalleria i la Unitat Especial de Guies Canins.
També hi participaran diferents grups de policia judicial, de la Brigada Provincial d'Estrangeria i Fronteres, la Unitat d'Intervenció Policial (UIP), Informació, Mitjans Aeris, Subsòl i la Brigada Mòbil.