Picanya projecta un mur de contenció i reforçar infraestructures per a previndre noves danes
Onze mesos després de la tragèdia, els ajuntaments i la Generalitat impulsen murs, esculleres i ponts més amples i resistents davant de l’arribada de la tardor
Imatges recents del barranc de Poio a Picanya recorden la dramàtica dana que va afonar la passarel·la i va posar en risc desenes de persones. Ara, l’Ajuntament ha presentat un projecte per a construir un mur de contenció que protegisca el barri de Vistabella i reforçar infraestructures clau en tota la comarca, com els ponts que van quedar destruïts.
L'Ajuntament de Picanya ha presentat al Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible un projecte integral per un import de 2,8 milions d'euros per a construir un mur de contenció al barranc de Poio i un passeig per a vianants i ciclistes entre el carrer del Sol i el carrer de València.
L'objectiu de l'actuació és reforçar la seguretat de les cases, millorar la circulació de l'aigua en cas de noves riuades i, al mateix temps, generar un nou espai públic d'ús ciutadà.
Nous ponts amb un objectiu: ser més resistents
Els nous ponts incorporen fonaments més profunds, més punts de suport, esculleres més resistents i amplades majors, amb l’objectiu d’evitar que una eventual futura dana torne a causar destrosses. Julian Alcalà, enginyer de Camins, Canals i Ports de la UPV, destaca que “l'escullera actua com una gran cuirassa que fa que l’aigua no s’enduga el pont”.
El pont del Sabater, a Picassent, que la passada dana va deixar pràcticament en ruïnes, s’està reconstruint amb nous criteris tècnics i amb l’ajuda de grues que col·loquen bigues més llargues i amples, cosa que augmenta la capacitat de resistència.
La directora general d’Infraestructures Viàries, María José Martínez, subratlla la importància de la mobilitat: “Fins que no ens falta la mobilitat, no ens adonem de la importància que té. Este camí dona accés a les cases, els camps i les activitats, la gent necessita poder desplaçar-se”.
Els treballs formen part d’una inversió de cinquanta milions d’euros per a millorar les infraestructures dels pobles afectats, amb més de seixanta actuacions en 26 municipis, incloent-hi la reconstrucció del pont que connecta Torrent, Alaquàs i Picanya amb l’AP-7, així com actuacions amb major capacitat hidràulica a Utiel, Godelleta i Siete Aguas.