Passos que s'han de seguir quan cancel·len o endarrereixen un vol i la culpa no és de l’aerolínia

La Unió de Consumidors recomana guardar els tiquets de totes les despeses que han hagut de fer per la incidència 

Una dona consulta l'estat dels vols a l'aeroport de Heathrow, a Londres
Una dona consulta l'estat dels vols a l'aeroport de Heathrow, a Londres / Hollie Adams (Reuters)

Centenars de valencians i valencianes estan afectats pel caos produït per les cancel·lacions i retards a causa d'una fallada tècnica en el sistema informàtic de l'operador del Regne Unit NATS. En vista d'aquest escenari sorgeix el dubte de si es pot reclamar l’import del vol o de les conseqüències que ha ocasionat quan la culpa és de l’empresa encarregada del control aeri i no de les companyies aèries. 

En primer lloc, la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana recomana que guarden els tiquets i les factures de totes les despeses que han hagut de fer per culpa de la incidència que han patit. L'entitat assenyala que les persones afectades sí que poden sol·licitar a la companyia aèria el dret d'assistència i atenció previst en la normativa europea, de manera que les aerolínies són les que hauran de facilitar-los tant manutenció com allotjament, així com organitzar el trasllat en el termini més breu possible. 

En tot cas, podran també, de manera alternativa, sol·licitar la devolució de l'import del bitllet i buscar un mitjà diferent per a fer el trajecte de tornada, en cas que fora possible. Encara que, com que no és una incidència pròpia, les aerolínies no estan obligades a complir-ho. 

No obstant això, la Unió de Consumidors sol·licita a la direcció general de Consum de la Generalitat i al Ministeri de Consum que intervinguen per a agilitzar la tornada de les persones afectades i que reclamen les possibles indemnitzacions enfront del gestor britànic de control aeri NATS.

També et pot interessar

stats