Els pantans del Xúquer estan vora la meitat de la capacitat, però els del Segura a només un 28%

La conca del Segura emmagatzema enguany 326 hm³, una quantitat per davall de la mitjana dels últims 10 anys, segons dades de Transició Ecològica

Els embassaments com el d'Ulldecona es recuperen

Embassaments a més de la meitat de la capacitat, en el cas del Xúquer, i a poc més d’un quart a la conca del Segura. És la radiografia dels nostres embassaments, en l’època de més calor de l’any i després d’un any en què ha afluixat la sequera en bona part del nostre territori.

Ara per ara, els pantans del Xúquer estan quasi al 56% de la capacitat, al 55,8% concretament, a penes una dècima per sota de la capacitat de la setmana passada, segons les dades facilitades pel Ministeri per a la Transició Ecològica. Així, en una setmana han augmentat les reserves del 56,9% al 55,8%.

Encara que els pantans que acumulen l'aigua del Xúquer han perdut 693 hm³ en una setmana, o, cosa que és equivalent, l'1,2% de la capacitat, estan 8,6 punts per damunt que en estes mateixes dates que l’any passat, quan la reserva era del 57,2%.

El Segura, per sota de la mitjana dels últims deu anys

Pel que fa als que embassaments del Segura, estan al 28,6% de la capacitat, enfront del 28,8% de la setmana passada. Els pantans d’esta conca tenen 326 hm³ emmagatzemats enguany, per damunt dels 232 hm³ de l'any anterior, però molt per davall de la capacitat total (1.140 hm³) i de la mitjana dels últims deu anys (381 hm³), com han aclarit des del ministeri.

També et pot interessar

stats