Pacheco (Confederació d'Ampes Gonzalo Anaya) assegura que el districte únic "genera segregació escolar"
El president de les ampes valencianes afirma que hi ha un informe de la Universitat de València que "recomanava la reversió" de la implantació de la jornada continua perquè els resultats eren "profundament negatius i està en un calaix"
El president de la Confederació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de la Comunitat Valenciana Gonzalo Anaya, Rubén Pacheco, ha mostrat preocupació per l'anunci del conseller d'Educació, José Antonio Rovira, de modificar la llei de plurilingüisme.
Una modificació que temen que influïsca en l'ensenyament de l'alumnat valencià. Pacheco ha demanat a la Conselleria que explique en què consistirà. "Ens agradaria saber a què es refereix i per a on anirà eixe canvi", ha dit en una entrevista en Les notícies del matí.
Una altra preocupació de la Confederació d'Ampes és que el Consell vol tornar al sistema de districte únic, que permet triar centre educatiu amb independència d'on estiga el domicili de l'alumnat.
Rubén Pacheco assegura que eixe sistema "genera segregació escolar" perquè implica "una llibertat falsa". Segons indica, "només s'ho pot plantejar qui té uns recursos" que li permeten fer un desplaçament per tota la ciutat.
La llibertat d'elecció no la té la família, la té el centre que selecciona qui vol i qui no vol admetre quan és un districte únic.
"La llibertat d'elecció no la té la família, la té el centre, que selecciona qui vol i qui no vol admetre quan és un districte únic", assegura. A més, indica que els estudis de Save the Children mostren que els percentatges de segregació són majors on hi ha districte únic.
Dilluns comença el curs escolar, del cicle d'infantil a batxillerat, i cada nou curs és un repte o molts reptes. Un tema recurrent és el de la jornada escolar, que confronta a tots els sectors perquè no hi ha consens. Segons indica Pacheco, "la jornada partida no és la millor, però la contínua és encara pitjor i hi ha una gran quantitat d'estudis que així ho apunten".
Demanen estudis que analitzen quina és la millor jornada escolar per als alumnes
Per això, reclamen que es facen els estudis necessaris amb equips multidisciplinaris amb pedagogs, psicòlegs, sociòlegs i pediatres per a analitzar quina jornada afavoreix més l'alumnat i garanteix la millor qualitat.
Hi ha un informe de la Universitat de València que dona dades i que va recomanar la reversió del procés experimental d'implantació de la jornada continua perquè els resultats estaven sent profundament negatius i l'informe està un calaix.
"Alguns informes ja existeixen. Hi ha un informe de la Universitat de València que dona dades i que va recomanar la reversió del procés experimental d'implantació de la jornada continua perquè els resultats estaven sent profundament negatius, i l'informe està un calaix", ha lamentat.
"Estem amb una mesura (la jornada continua) que els científics ens diuen que no és la correcta, però es tirà cap avant sense reflexionar al respecte. Demanen eixa reflexió i estudis en el procés d'implantació".
Fixar les plantilles docents
El president de la Confederació Gonzalo Anaya confia abordar aquest tema amb el nou govern i també altres com la necessitat de fixar les plantilles docents. "Tenim un important número de professorat interí que afecta moltíssim el sistema educatiu. No pot ser que en determinades escoles d'interior o comarques del sud, el 98% del professorat siga interí".
Altres aspectes que consideren rellevants són la implantació de la infermera escolar, l'atenció de la salut mental, l'aplicació de noves tecnologies a les aules amb noves metodologies docents i l'extensió dels programes d'igualtat i de gènere en els centres educatius.