Les olors corporals ens espenten a comprar més de pressa

Un estudi desenvolupat per la UPV constata que les feromones de por i felicitat provoquen que es prenguen decisions de consum més ràpides

Imatge d'arxiu de dues persones de compres / Shutterstock

Un estudi liderat per investigadors i investigadores de la Universitat Politècnica de València ha examinat els efectes de les olors corporals en la velocitat a la qual els consumidors compren un producte. I, entre altres resultats, constata com les feromones de por i felicitat provoquen que es prenguen decisions de compra més ràpides.

“Aquest és el primer estudi en l'àmbit internacional que ha analitzat l'efecte de les feromones en el comportament del consumidor”, assenyala Mariano Alcanyís, director del Laboratori de Neurotecnologies Immersives de l'Institut Human-Tech de la UPV, en el qual s'ha desenvolupat l'estudi. “El nostre principal objectiu era determinar si les feromones ens influeixen de manera inconscient a l'hora de comprar i no hi ha dubte que sí que ho fan”, afegeix.

Per a calcular-ho, van mesurar en un grup de persones la disposició a pagar per una varietat de productes i la velocitat amb la qual van arribar a la decisió segons quatre variables: davant la presència de feromones de felicitat, de feromones de por, de feromones en estat de descans i una quarta condició sense la presència de feromones.

"Investigacions recents han demostrat que les persones generem feromones diferents depenent del nostre estat emocional. És a dir, quan estem feliços, desenvolupem unes feromones completament diferents de quan tenim por o estem estressats”. Així, el que vam fer va ser recol·lectar olors corporals de persones en condicions que els feien estar felices, espantades o relaxades i vam exposar un altre grup de persones a aquestes feromones, i vam avaluar les seues reaccions", apunta Mariano Alcanyís.

D'altra banda, l'estudi conclou que l'olor de felicitat incrementa la compra ràpida sobretot de begudes, aliments, roba o tecnologia. I quan es van exposar a l'olor de la por, els participants van triar el preu més ràpidament que els participants no exposats a cap olor, sobretot quan el producte pertanyia a la categoria de salut.

També et pot interessar

stats