Nou de cada deu anuncis d'aliments per a xiquets són de productes poc saludables
La Plataforma d'Infància proposa regular la publicitat dirigida a menors per a evitar hàbits poc recomanables per a la salut
La Plataforma d'Infància ha posat en marxa la campanya #PubliConCoco per a demanar al Govern i al Ministeri de Consum una normativa "específica i eficaç" que regule la publicitat d'aliments dirigida a xiquetes, xiquets i adolescents, ja que, segons adverteixen, nou de cada deu d'estos anuncis són de productes poc saludables.
"Actualment, no existeix una normativa específica per a este tipus de publicitat, tan sols hi ha un codi de corregulació que no és d'obligat compliment. Un model que ha demostrat ser ineficaç per a promoure una alimentació saludable", ha avisat la responsable d'Incidència Política de la Plataforma d'Infància, Almudena Escorial.
Per això, des de la Plataforma proposen més mesures, com l'aprovació d'una norma vinculant que regule la publicitat d'aliments dirigits a menors, la prohibició de publicitat d'aliments i begudes no saludables que tinguen com a públic els xiquets i els adolescents, o l'establiment d'un règim sancionador que en garantisca el compliment, com han fet altres països de la Unió Europea com Portugal.
"L'evidència científica és clara en este sentit, com més publicitat d'aliments no saludables, més consum, sobretot en la infància i l'adolescència", ha advertit Escorial, al mateix temps que ha explicat que, davant d'una alimentació poc saludable rica en greixos saturats, sucres refinats i aliments processats hi ha més risc de desenvolupar malalties cròniques no transmissibles com: obesitat, diabetis, hipertensió arterial o colesterol elevat.
La relació entre l'obesitat i el risc de pobresa infantil
Segons recorda, Espanya és un dels països de la Unió Europea en els quals la taxa de risc de pobresa infantil i la d'obesitat mostren una correlació més alta perquè el percentatge de xiquetes, xiquets i adolescents amb obesitat es duplica en les llars amb menys ingressos (un 23,7%) en comparació amb els que tenen uns ingressos més elevats (un 10,5%).
Davant d'esta situació, la Plataforma d'Infància, a través de la seua estratègia de participació "La infància opina", va posar en marxa un procés participatiu amb xiquetes, xiquets i adolescents d'entre 4 i 17 anys per a fer arribar les seues propostes sobre esta qüestió, perquè els tinguen en compte i per a aportar la seua visió.
Entre les propostes destaquen: que els components nocius d'aliments i begudes siguen més clars en l'etiquetatge, que s'organitzen xarrades en els centres escolars sobre la publicitat d'aliments o que els reglaments siguen més estrictes.