Arranca la vaga dels transportistes autònoms
Amb l'aturada, que no secunden les patronals majoritàries, els autònoms demanen al govern espanyol que complisca amb la llei de costos
Aquesta mitjanit la Plataforma Nacional en Defensa del Sector del Transport comença una vaga indefinida per a denunciar que el govern espanyol no aplica la llei de costos; és a dir, ni fa inspeccions ni sanciona qui els contracta a pèrdues. Segons un informe elaborat pel professor d'OBS Business School, Eduardo Irastorza, la parada podria costar a l'economia espanyola uns 600 milions d'euros al dia.
Asotraport, una de les organitzacions afiliades a la plataforma, compta amb més de 500 socis dedicats al transport de contenidors al port de València. El seu portaveu, Álvaro Ortiz, afirma que transportistes autònoms i xicotetes empreses secundaran la vaga a la Comunitat Valenciana i "es farà visible" en l'entrada al port, en els principals polígons de València (Riba-roja de Túria, Paterna i Silla) i en Mercavalència.
Una vaga secundada per transportistes autònoms, però no per patronals majoritàries de tot l’estat, com la Federació Valenciana d'Empresaris del Transport i la Logística (FVET). Aquesta, que representa més de 1.500 empreses i 20.000 professionals del transport de diversos sectors de la Comunitat Valenciana, no creu en la parada "com a solució a les problemàtiques que a hores d'ara viu el transport per carretera". Així mateix, aposten perquè el transport valencià mantinga les negociacions amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.
En la Comunitat Valenciana operen més de 15.000 empreses de transport de mercaderies, i és la tercera autonomia, per darrere d'Andalusia i Catalunya, amb major volum de mercaderies transportades a Espanya, amb un total de 279 milions, un 20% més que l'any anterior.
Així, l'aturada podria afectar el 25% del negoci anual dels transportistes, en tractar-se d'un cessament d'activitat de cara a campanyes massives com el Black Friday i Nadal, de gran impacte en l'economia de transportistes autònoms i empreses carregadores.
Per a "garantir el dret al treball" i agilitzar, "en la mesura que siga possible", l'entrada i eixida de camions al recinte portuari, el port de València reforçarà els accessos en col·laboració amb la Policia i la Guàrdia Civil, segons ha indicat l'Autoritat Portuària.
A més de la vaga, la Plataforma Nacional en Defensa del Sector del Transport també han convocat una manifestació dilluns al centre de Madrid, una marxa a peu, en la qual asseguren que els acompanyaran altres sectors com l'agricultura, ramaderia i hostaleria.