Miquel Soler sobre el retard del curs escolar: "A les meues filles els pareix fatal i em portaran els nets a casa"
El secretari autonòmic d'Educació "entén les crítiques", però justifica la decisió per les peticions dels equips directius "per a preparar el curs en condicions"
El secretari autonòmic d'Educació, Miquel Soler, ha justificat a Les Notícies del Matí la decisió de retardar dos dies, fins al 12 de setembre, la data de començament del curs escolar 2022-2023 respecte de la proposta inicial de la Conselleria, tot i el rebombori que ha causat en les famílies i seus representants, com la Confederació Gonzalo Anaya.
"Entenc les crítiques de les famílies pel canvi, sí, les meues dues filles em digueren que els pareixia fatal, m'hauré de fer càrrec dels quatre nets i me'ls portaran a casa", ha dit a la ràdio d'À Punt per a justificar a continuació la decisió en la "petició unànime" dels equips directius per a "preparar el curs en condicions" i, especialment, per l'aplicació de la nova llei educativa, la LOMLOE.
"No es prepara el curs en eixe parell de dies, però aporta un poc de marge més", ha explicat Soler, que ha recordat que la data inicial que aporta la Conselleria és només una proposta i que la decisió final es pren després d'escoltar les parts. Per a aquesta, ha destacat, també s'ha valorat la incorporació del professorat, ja que les adjudicacions de places a cada centre tenen lloc a partir de l'1 de setembre i "requereixen canvis d'organització".
Respecte de la nova llei educativa ha destacat l'actualització del currículum competencial, en adaptar-lo a la realitat present i a reptes de futur, com els objectius del mil·lenni de l'ONU, així com els instruments per a permetre una millor preparació de l'alumnat per a una formació continuada més enllà de l'educació obligatòria, al llarg de la seua trajectòria professional.
Els àmbits d'ESO, un model a consolidar
De la LOMLOE també ha recordat que algunes de les novetats que incorpora ja s'apliquen a la Comunitat Valenciana, com la repetició extraordinària del curs o els àmbits, el model d'agrupament d'assignatures obligatori en primer d'ESO i voluntari en segon curs que ha posat en peu de guerra una part del professorat. El conjunt de les organitzacions sindicals ha rebutjat que es mantinga la imposició genèrica al conjunt dels centres en el nou decret de secundària. Soler, que ha defensat els beneficis d'aquest model per a l'adquisició de competències, ha anunciat que a més de mantindre l'obligatorietat en primer, el pròxim any es vol estendre de segon a tercer d'ESO la voluntarietat, tal com permet la nova llei educativa.
Insta Oltra a pensar més en el projecte col·lectiu que en la situació personal
Soler, que a més de secretari autonòmic d'Educació és un destacat membre del PSPV-PSOE, també s'ha pronunciat sobre el futur de la vicepresidenta Mónica Oltra. "Qualsevol pot estar en una situació injusta, però quan pot perjudicar el govern, hem de pensar més en el projecte col·lectiu que en la situació personal de cadascú", ha explicat Soler, que aposta per una solució a curt termini, consensuada entre els partits del Botànic.
"Com ha dit el president [de la Generalitat], hem de donar una solució prompte, si és possible aquesta mateixa setmana, que puga permetre que parlem del que preocupa els valencians i les valencianes, que són els problemes que els afecten en els diferents àmbits en el dia a dia", ha manifestat el secretaria autonòmic als micròfons d'À Punt.
El secretari autonòmic ha rememorat la seua bona sintonia amb l'anterior conseller, Vicent Marzà, la relació entre els quals s'ha posat com a exemple de convivència i gestió entre càrrecs de diferent color polític [Soler és socialista, mentre que Marzà milita en Compromís]. "El mestissatge no ix debades, necessita treball de les dues parts (...), connectàrem bé des del principi i diguérem: 'Si hem de treballar junts, millor fer-ho a gust'", ha recordat Soler, que ha dit que continua quedant de tant en tant amb l'exconseller, amb qui té amistat.