Més de la meitat dels conductors morts en accidents en el 2024 havien consumit drogues o alcohol

L’alcohol encara és la més habitual en un 34% i el perfil més comú és d'un home de 35 a 54 anys

Control d'alcohol i drogues aquest dilluns a la V-31
Control d'alcohol i drogues aquest dilluns a la V-31 / À Punt NTC

Més de la meitat dels conductors morts en accidents en el 2024 havien consumit alcohol, drogues o psicofàrmacs. Són les dades de l’informe anual de toxicologia i sinistralitat, que s’ha presentat este dijous a Madrid.

Les xifres milloren però, així i tot, 451 dels 937 conductors morts havien consumit alguna substància. L’alcohol encara és la més habitual en un 34% i el perfil més comú és el d'un home entre 35 i 54 anys.

A la Comunitat Valenciana, les xifres són comparativament millors: d'un total de 81 conductors morts en sinistres, només 25 donaren positiu. I atenció, perquè la Direcció General de Trànsit advertix que el 43% dels vianants morts havien consumit, i anuncia un pròxim estudi que relaciona la mort dels vianants i l'ús del mòbil.

També et pot interessar

stats